الجزیره:کابینه آینده اسرائیل افراطی تر خواهد بود

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۷/۱۹
۰۰:۳۵:۰۷٫۲۳
کابینه آینده رژیم صهیونیستی افراطی تر خواهد بود.
ولید العمری خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی دراسرائیل و موضع فلسطینی ها در این باره گفت:
فلسطینی ها برگزاری انتخابات زودهنگام را مسئله داخلی اسرائیل می دانند و نمی خواهند در آن دخالت کنند. پیش بینی فلسطینی ها آن است که این انتخابات تغییر چندانی در سیاست اسرائیل و ترکیب دولت این رژیم به وجود نخواهد آورد. فلسطینی ها همچنین پیش بینی می کنند اسرائیل تا پیش از انتخابات مواضع خود علیه فلسطینی ها را تشدید کند. به طور معمول پیش از هر انتخابات در اسرائیل، حملات شهرک نشینان و عملیات ارتش این رژیم گسترش می یابد. بنابراین فلسطینی ها هزینه این انتخابات در اسرائیل را پرداخت خواهند کرد.
العمری افزود: احزاب مخالف در اسرائیل می گویند فقط مسئله بودجه برای بنیامین نتانیاهو مطرح نیست، بلکه او با برگزاری انتخابات زودهنگام می خواهد از کاهش محبوبیت خود به علت افزایش نرخ تورم جلوگیری کند. نتانیاهو می خواهد باقی ماندن خود در قدرت برای چهار سال دیگر را تضمین کند. به نظر می رسد نتانیاهو همچنین می خواهد از دست دو ایهود یعنی ایهود باراک و ایهود اولمرت رها شود. ایهود باراک می تواند هر پیروزی نظامی اسرائیل در جنگ احتمالی را به نام خود بنویسد و ایهود اولمرت هم در صورت تبرئه شدن از اتهام فساد می تواند رقیب جدی برای نتانیاهو باشد. نتانیاهو می داند که احزاب افراطی و راستگرا در اسرائیل اکثریت را دارند و این اوضاع تغییری نخواهد کرد. همه ناظران توافق نظر دارند که نتانیاهو در دوره نخست وزیری خود هیچ دستاوردی نداشته و فقط در این مورد شانس آورده است.
وی اضافه کرد: گروههای مختلف اسرائیلی آماده شدن برای انتخابات آینده را آغاز کردند و سرگرم زمینه سازی برای برگزاری انتخابات داخلی هستند. باید کنست کنونی به منظور فراهم شدن زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام منحل شود. احزاب راستگرا می گویند با نتانیاهو در مورد ترکیب دولت آینده به توافق خواهند رسید. نظرسنجی ها نشان می دهد حزب کادیما بیش از دو سوم کرسیهای خود در کنست را از دست خواهد داد. پیش بینی ها نشان می دهد که دولت آینده اسرائیل افراطی تر خواهد بود.

۰۰:۳۷:۳۶٫۰۶


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.