بازمهندسی نظام کشاورزی در کشور

عباس رجایی درگفتگو با مهر درخصوص عملکرد کمیسیون کشاورزی در مجلس هشتم، اظهارداشت: با جلسات کارشناسی که در مجلس هشتم برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به سلسله نیازهای نرم افزاری موجود در بخش کشاورزی به یک برنامه ریزی مدون و جامعی جهت انعطاف پذیری این بخش نسبت به موضوعات مختلف برای خیزش جدی به سمت توسعه و ارتقاء امنیت غذایی جامعه داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه در مجلس هشتم این کمیسیون ۸ قانون برای ارتقای بخش کشاورزی به تصویب رساند، گفت: متاسفانه به دلیل وجود برخی مشکلات قانون جامع منابع طبیعی در دوره هشتم به تصویب نرسید و هم اکنون در دستورکار کمیسیون کشاورزی قرار دارد.

نماینده منتخب مردم اراک در مجلس نهم تمرکز بر تهیه طرحی درخصوص روشهای نوین آبیاری دربخش کشاورزی را از دیگر اقدامات این کمیسیون در دوره نهم به شمار آورد و افزود: این موضوع هم یکی از اولویتهای کمیسیون کشاورزی در مجلس نهم است تا بتوانیم بدین وسیله روشهای آبیاری در بخش کشاورزی را بهینه و بروزرسانی کنیم.

به گفته وی، اعضای کمیسیون کشاورزی در مجلس نهم باید نظارت بیشتری نسبت به اجرای قوانین در بخش کشاورزی در مقایسه با دوره گذشته داشته باشند.

رجایی در ادامه درباره مهمترین اقدام این کمیسیون در مجلس نهم تصریح کرد: دراین دوره قصد داریم نظام کشاورزی کشور را بازمهندسی کنیم به طوریکه اقدامات دراین بخش به عنوان یک تکلیف عمومی در جامعه مطرح شود.

رئیس کمیسیون کشاورز مجلس نهم تصریح کرد: باید همه آحاد جامعه خود را موظف بدانند در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست الزاماتی برای حفظ آب سالم، خاک سالم و محیط زیست رعایت کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.