بازگشت به نظام

جام جم آنلاین: سایت ضد انقلابی روز آنلاین با درج مصاحبه ای با یکی از فتنه گران با عنوان«عبور از اصلاحات، برگشت به نظام» از شکست پروژه خروج از حاکمیت خبر داد ونوشت: جناحی از اصلاح طلبان که زمانی پروژه خروج از حاکمیت و عبور از اصلاحات را مطرح می کردند، اکنون پروژه بازگشت به حاکمیت و اعتمادسازی با حکومت را به عنوان پروژه قابل طرح از جانب خودش مطرح می کند.

در مطلب روز آنلاین آمده است:مسئله تنها این است که همان کسانی که روزگاری خروج از نهاد دولت را تجویز می کردند و نقاد اصلاح طلبی دولت گرا بودند، امروز به شکست خوردن آن پروژه رسیده و به اصلاح طلبی دولت گرا روی آورده اند.

کاندیدای واحد بعید است

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه معرفی کاندیدای واحد میان اصولگرایان را بعید می داند، گفت : مطالبه جدی ما از شورای نگهبان و تمامی احزاب سیاسی این است که رجل سیاسی – مذهبی برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند ، زیرا رجل سیاسی یک تعریف و معنی خاصی دارد که شامل هر کسی نمی شود.

به گزارش مهر، محمدرضا باهنر در حاشیه برگزاری دهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران شکل گری جریان فتنه را مهمترین عامل به تاخیر افتادن تشکیل حزب فراگیر جامعه اسلامی مهندسین دانست و گفت: فضای تند سیاسی کشور بخصوص فتنه ۸۸ باعث تاخیر در تشکیل حزب فراگیر شد اما فکر می کنم فضا دوباره مهیا شده و تا انتخابات ریاست جمهوری شاهد شکل گیری چند حزب جامع و فراگیر در کشور خواهیم بود.

تحریم ها ناکارآمد است

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت : اگرچه تحریم های نفتی علیه ایران باعث کاهش ۵۰ درصدی فروش نفت می شود اما به نظر نمی رسد که این تحریم ها کارآمد و موفق باشد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی ، تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران با هدف تحت فشار قرار دادن این کشور در زمینه فعالیت هسته ای خود اعمال شد ، اما کاملا مشخص نیست که آیا این تحریم ها نتیجه دلخواه غرب را به دنبال خواهد آورد یا نه .

یکی از کارشناسان موسسه “گروه بحران بین الملل” در گفتگو با گاردین اعلام کرد : اگرچه تحریم ها تا حدودی بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته اما برای فلج کردن اقتصاد این کشور باید راه زیادی را طی کرد.

حمایت اوباما از ادعای امارات

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با شاهزاده اماراتی، از ادعای امارات مبنی بر مالکیت این کشور بر جزایر سه گانه خلیج فارس حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا که میزبان “محمد بن زاید آل نهیان” ولیعهد ابوظبی در کاخ سفید بود، از موضع امارات در مناقشه این کشور بر سر جزایر سه گانه خلیج فارس حمایت کرد.

اوباما و شاهزاده امارات در دیدار روز گذشته خود فراخوان مشترکی را مبنی بر راه حل مسالمت آمیز بر سر وضعیت جزایر “ابوموسی”، “تنب بزرگ” و “تنب کوچک” که جزئی از خاک ایران محسوب می شوند اما امارات مدعی حاکمیت بر این جزایر است، صادر کردند.

ایران همواره تاکید کرده است که جزایرسه گانه متعلق به خاک ایران است و درباره حق مالکیت بر سر این جزایر با کسی وارد مذاکره نخواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.