بازگشت رئیس‌جمهوری موریتانی به پاریس برای ادامه درمان

۱۰م آذر ،

قرار است امروز (جمعه) رئیس‌جمهوری موریتانی از “نواکشوط” پایتخت این کشور به فرانسه سفر کند تا به درمان‌های خود در پاریس ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، محمد ولد عبدالعزیز، رئیس‌جمهوری موریتانی در یک کنفرانس خبری که پنجشنبه شب به طور زنده از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، اعلام کرد: من جمعه به پاریس باز می‌گردم و در فرانسه تحت درمان‌های پزشکی برنامه‌ریزی شده به خصوص عکس برداری‌ و دیگر آزمایش‌های پزشکی بودم.

پیشتر رئیس‌جمهوری موریتانی به رادیوی بین‌المللی فرانسه گفته بود که پزشکانش به او پیشنهاد کرده بودند تا به فرانسه باز گردد.

هنگامی که رئیس‌جمهوری موریتانی در اتفاق ۱۳ اکتبر توسط سربازی به طور تصادفی مورد اصابت گلوله قرار گرفت به مدت ۴۰ روز برای درمان در یکی از بیمارستان‌های فرانسه بستری شد.

این اتفاق سبب تشدید نگرانی‌ها در میان گروه‌های سیاسی این کشور شده بود. احزاب مخالف اعلام کرده بودند که خلاء قدرت در دفتر ریاست جمهوری این کشور وجود دارد که باید با استفاده از انتخابات سازمان یافته پر شود.

به هر حال حزب حاکم موریتانی بیانیه احزاب مخالف را به عنوان “اتهامات بی‌پایه و اساسی که هیچگونه حمایت‌های قانونی در خصوص آنها وجود ندارد” اعلام کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.