رئیس‌جمهوری موریتانی شنبه به کشورش بازمی گردد

۰۱م آذر ،

رئیس‌جمهوری موریتانی که ماه قبل به طور تصادفی توسط سربازی هدف اصابت گلوله قرار گرفت و برای درمان راهی فرانسه شد، روز شنبه به کشورش بازمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد ولد عبدالعزیز، رئیس جمهوری موریتانی پس از اتفاق ۱۳ اکتبر برای درمان در فرانسه به سر می‌برد. مقام‌ها می‌گویند، در آن اتفاق رئیس جمهوری موریتانی با یک خودرو غیر زره‌ای و بدون نام و نشان از یک ایست بازرسی رد شد و این در حالی است که به وی دستور توقف داده بودند.

پس از آن یکی از سربازان به ماشین وی شلیک کرده و ولد عبدالعزیز از ناحیه دست مجروح می‌شود. این اتفاق را یک اتفاق تصادفی و غیر عمدی اعلام کردند اما مخالفان رئیس جمهوری شک و تردیدهایی در خصوص غیر عمدی بودن این اتفاق مطرح کرده‌اند.

آژانس خبری رسمی موریتانی روز سه‌شنبه اعلام کرد، ولد عبدالعزیز پس از بهبودی و طول درمان در فرانسه روز شنبه به کشور باز خواهد گشت.

یکی از اعضای خانواده ولد عبدالعزیز این اطلاعات را که به خبرگزاری فرانسه ارسال شده بود تایید کرد.

ولد عبدالعزیز پیشتر در پاریس به روزنامه نگاران گفته بود که طی روزهای آینده به کشورش باز خواهد گشت.

ولد عبدالعزیز پس از ملاقات با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه گفت: من روی بازگشت سریع به کشورم در چند روز آینده حساب می‌کنم.

ولد عبدالعزیز یک روز بعد از اتفاق در یکی از بیمارستان‌های ارتش، نزدیک پاریس بستری شد و ۱۰ روز بعد از آن نیز مرخص شد.

احزاب مخالف دولت موریتانی ماه قبل مقام‌های این کشور را به ایجاد خلاء قدرت ناشی از غیبت رئیس جمهور متهم کردند و خواستار تحقیقاتی در خصوص این تیراندازی شدند.

ولد عبدالعزیز در بحبوحه تلاش‌های بین‌المللی در خصوص حل بحران مالی که شبه‌نظامیان کنترل بخش‌هایی از شمال این کشور را به دست گرفته‌اند، به موریتانی باز می‌گردد.

بلوک اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) هفته قبل موافقت کرد تا ۳۳۰۰ سرباز به کشور مالی بفرستد تا کنترل شمال این کشور را دست شبه‌نظامیان خارج کنند. این طرح باید تا پایان ماه جاری میلادی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.