زخم رئیس‌جمهور موریتانی سطحی است

جهان > آفریقا
دولت موریتانی اعلام کرد محمد ولد عبدالعزیز در اثر تیراندازی اشتباهی به طور سطحی زخمی شده است.

ولی یک منبع امنیتی اعلام کرد یک فرد مسلح به طور مستقیم رئیس جمهور موریتانی را هدف قرار داد.
 حمدی  محجوب، وزیر اطلاع رسانی  به تلویزیون دولتی این کشور گفت «کاروان رئیس جمهور که در حال بازگشت به پایتخت بود به اشتباه هدف تیراندازی قرار گرفت.یگان نظامی که اقدام به این تیراندازی کرد نمی دانست که این کاروان رئیس جمهور و همراهانش است».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نواکشات، پایتخت موریتانی،او افزود: «ملت موریتانی مطمئن باشند که حال رئیس جمهور خوب است و در بیمارستان ملی درمان می شود. او به طور سطحی زخمی شد و هنگام رسیدن به بیمارستان با پای خود و بدون هیچ مشکلی وارد بیمارستان شد».
یک مسئول امنیتی موریتانیایی پیش از این به خبرگزاری فرانسه گفته بود ولد عبدالعزیز به علت اصابت گلوله ای که یک موتورسوار به طور مستقیم به سمت او در داخل خودرو شلیک کرد از ناحیه بازو زخمی شد. این منبع افزود جان رئیس جمهور در خطر نیست و او با پای خودش به بیمارستان نظامی رفت و تحت درمان قرار گرفت.
محافظان رئیس جمهور با ایجاد حلقه امنیتی اطراف این بیمارستان، به شدت از آن محافظت می کردند.اما گفته می‌شود در اطراف قصر ریاست‌جمهوری و دیگر مناطق اقدامات امنیتی تشدید نشده است.
تاکنون اطلاعی درباره هویت تیرانداز و انگیزه او دریافت نشده است و هنوز معلوم نیست آیا رئیس جمهور موریتانی زمان تیراندازی تنها بوده است یا خیر.
 محجوب گفت رئیس جمهور موریتانی بر اثر اصابت گلوله های اخطار از طرف یکی از واحدهای ارتش که مامور محافظت از ورودی شمالی نواکشات است زخمی شد.
محمد ولد عبدالعزیز که نظامی است در کودتای نظامی سال ۲۰۰۸ به قدرت رسید و سپس در انتخابات ژوئیه ۲۰۰۹ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.
ارتش موریتانی درگیر جنگ با سازمان القاعده است که در منطقه ساحل به ویژه در موریتانی و مالی فعالیت و اقدام به آدم ربایی و حمله و قاچاق می کند. ارتش این کشور تا بپیش از شورش در مالی و دو تکه شدن آن، چند عملیات علیه نیروهای القاعده در این کشور انجام داده .

به گفته منابع مختلف، از زمان به قدرت رسیدن ولد عبدالعزیز، ارتش موریتانی توانسته است حمله‌های مختلف القاعده را با شکست مواجه کند که حمله به شخص رئیس جمهور و سفارت فرانسه و یک پادگان نظامی از آن جمله است. در سال ۲۰۱۱ سازمان القاعده رئیس جمهور موریتانی را به مرگ تهدید کرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.