بازگشت پرستویی به جشنواره فجر

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

رکورد دار سیمرغ با دو فیلم به فجر ۳۲ می‌آید . . .

پرویز پرستویی که از چهره‌های شاخص بازیگری سینمای ایران است، امسال با دو فیلم ˝مهمان داریم˝ محمد مهدی عسگر پور و ˝امروز˝ رضا میر کریمی به جشنواره ۳۲ فیلم فجر خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ پرکارترین بازیگران جشنواره فیلم فجر همیشه سوژه جالبی برای اهالی رسانه و مطبوعات بوده است و به رسم هرساله بعد از اعلام لیست نهایی فیلم‌ها از سوی هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر، جذابیت این به بحث به اوج خود می‌رسد و مخاطبین می‌خواهند بدانند؛ کدام از بازیگران با چه فیلم‌هایی به جشنواره فیلم فجر می‌روند و در بزرگترین اتفاق سینمایی ایران چه نقشی را ایفا خواهند کرد.

امسال جشنواره فیلم فجر به گونه‌ای دیگر برگزار خواهد شد و حضور طیف‌های مختلفی از کارگردانان سینمای ایران سبب رونق هرچه بیشتر این جشنواره خواهد بود. بازیگران و کارگردانان مختلف که سالهای بسیاری به سبب فضای حاکم بر سینمای ایران گوشه‌نشین شده بودند و نتوانستند حضور پر رنگی داشته باشند، امسال به جشنواره خواهند آمد و با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. بزرگانی که به گردن سینمای ایران حق دارند و نام آن‌ها در سالیان متوالی برای سینمای ایران آبرو و اعتباری کسب کرده است.

رییس سازمان سینمایی با عنوان کردن مبحثی تحت عنوان سینمای امید و احیای آن در دولت تازه سبب رونق و شکوفایی سینمای ایران شد و انگیزه را در دل سینماگران، بازیگران و به طور کل خانواده سینمای ایران زنده کرد. امسال شرایط به گونه شده که هر بازیگر به طور تقریبی میانگین دو فیلم را در جشنواره امسال دارد و در این گزارش به تفکیک بازیگران مرد سینمای ایران خواهیم پرداخت:

پرویز پرستویی بازیگر کهنه‌کار سینمای ایران امسال یکی از چهره‌های شاخص جشنواره فیلم فجر است که سالهای بسیاری بود که حضور کمرنگی داشته است و آخرین فیلم او مربوط به سه‌سال پیش و حضور در فیلم “خرس” خسرو معصومی بوده است.

پرستویی امسال با دو فیلم “امروز” به کارگردانی سید رضا میر کریمی و “مهمان داریم” به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور به فجر سی و دوم فجر خواهد آمد و به طور حتم یکی از گزینه‌های اصلی کسب سی مرغ نقش اول مرد در جشنواره سی و دوم خواهد بود.

بابک حمیدیان بازیگر جوان سینمای ایران چهره دیگری است که به یکی از بازیگران مرد پرکار امسال تبدیل شده است و با چهار فیلم به جشنواره آمده است و در بین بازیگران مرد امسال لقب پرکارترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داده است.

“پنجاه قدم آخر” به کارگردانی کیومرث پور احمد، “چ” به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، “رستاخیز” به کارگردانی احمدرضا درویش و “قصه‌ها” به کارگردانی رخشان بنی اعتماد چهار فیلمی می باشند بابک حمیدیان در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

بعد از بابک حمیدیان امیر جعفری یکی از پرکارترین بازیگران مرد جشنواره فیلم فجر است. جعفری با دو فیلم “سیزده” هومن سیدی و “بیگانه” بهرام توکلی در بخش مسابقه سینمای ایران حاضر خواهد بود و فیلم “بلوک ۹ خروجی ۲ ” به کارگردانی علیرضا امینی هنوز سرنوشت نامعلومی را برای حضور در جشنواره فیلم فحر دارد اگر آن فیلم هم اضافه شود جعفری با سه فیلم به فجر ۳۲ خواهد آمد.

رضا عطاران امسال فیلم “رد کارپت” را در سمت کارگردانی  دارد که حضور این فیلم در جشنواره در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد، اما عطاران با دو فیلم “کلاشینکف” سعید سهیلی و “طبقه حساس” کمال تبریزی در بخش مسابقه سینمای ایران در سمت بازیگر حضور خواهد داشت و او هم یکی از گزینه‌های کسب سیمرغ نقش اول مرد خواهد بود. عطاران در فیلم سعید سهیلی نقش متفاوتی را ایفا کرده است که مورد توجه هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است.

محمدرضا فروتن هم با فیلم‌های “قصه‌ها” رخشان بنی اعتماد و “مترو پل” مسعود کیمیایی به فجر ۳۲ آمده است. فروتن امسال در فیلم “دل تنگی‌های عاشقانه” را نیز داشت که این فیلم از مسابقه کنار گذاشته شد و هنوز مشخص نیست که سرنوشت این فیلم چه خواهد شد.

ساعد سهیلی فرزند سعید سهیلی که با فیلم “گشت ارشاد” به سینمای ایران معرفی شد امسال در سه فیلم حضور دارد. فیلم‌های “متروپل”، “همه چیز برای فروش”، “کلاشینکف” سه فیلمی است که این بازیگر جوان سینمای ایران در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

امیر علی دانایی از دیگر چهره‌های جوان است که پیش از این در سریال “کلاه پهلوی” به ایفای نقش پرداخته بود و امسال با دو کارگردان صاحب نام سینمای ایران همکاری کرده است. اگر فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره حضور پیدا کند، او با دو فیلم “اشباح” و آذر، “شهدحت، پرویز و دیگران” به فجر خواهد آمد.

برنده سیمرغ بلورین جشنواره قبل حمید فرخ‌نژاد امسال دو فیلم دارد که هیچ کدامیک از فیلم‌های او در بخش مسابقه سینمای ایران پذیرفته نشدند. “زندگی مشترک آقای محمودی و بانو” روح‌الله حجاری و “مردن به وقت شهریور” هاتف علیمردانی دو فیلمی است که او در آن ایفای نقش کرده است.

میلاد کی‌مرام بازیگران جوان سینمای ایران که با سریال “نابرده رنج” به شهرت رسید و در فیلم “کوچه ملی” مهرشاد کارخانی به ایفای نقش پرداخته بود امسال با دو فیلم “خط ویژه” مصطفی کیایی و “برف” مهدی رحمانی که هر دو فیلمساز جوان سینمای ایران می باشند، در بخش مسابقه سینمای ایران خواهد بود.

مهدی فخیم زاده، جمشید هاشم پور، مصطفی زمانی، پژمان بازغی و . . . بازیگران مرد تک فیلمه‌ای سی و دومین جشنواره می باشند.

انتهای پیام/۵۵
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.