بانک جامع اطلاعات صنعت، معدن و تجارت بزودی تشکیل می‌شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت،معدن و تجارت ‘مهدی نیازی’ افزود: کلیات طرح به این صورت است که‌ پایگاه جامع اطلاعاتی بخش صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده و ضمن جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز این وزارتخانه در قالب فرآیندهای الکترونیکی، به عنوان حلقه واسط میان سایر دستگاه‌ها مرتبط با این بخش نیز عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گروه اجرایی این پروژه هم اکنون در حال تطبیق اطلاعات سایر بخش ها با پایگاه اطلاعات بخش صنعت و معدن است، تصریح کرد: اطلاعات تطبیق داده شده در فرآیندهای موجود وزارتخانه که به صورت الکترونیکی اجرا می‌شوند استفاده می شود.

به گفته وی ،‌تاکنون تشکیل پنج پایگاه اطلاعاتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت نهایی شده که شامل ایجاد پایگاه اطلاعات ظرفیت‌های تولید، محصول، منابع طبیعی، نیروی کار و بنگاه‌ها خواهد شد.

وی با تاکید براینکه از طریق ایجاد جریان های اطلاعاتی میان تمام دستگاه‌های مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت می توان اطلاعات را به روز کرد، گفت: در این پروژه متقاضیان با ثبت اطلاعات خود شناسه کسب و کار دریافت می کنند که از این پس برای دریافت هر گونه خدمتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ملزم به ارایه این کد شناسایی خواهند بود. البته در حال حاضر بسیاری از فرآیندهای بخش الکترونیکی شده و از طریق این شناسه ارائه خدمات صورت می پذیرد.

مجری طرح یکپارچه سازی اطلاعات فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت، با تاکید براینکه فعالان تمام بخش‌های صنعت ومعدن همواره باید کد شناسه خود را همچون کد ملی در اختیار داشته باشند، گفت: به زودی ارائه تمام خدمات وزارت منوط به داشتن این کد شناسایی خواهد بود.

نیازی درخصوص مزایای اجرای این طرح نیز گفت: این کار باعث می‌شود تمامی اطلاعات در قالبی یکپارچه ذخیره شده و دیگر نیاز به دریافت اطلاعات تکراری از متقاضیان نباشد.

وی ادامه داد: شفاف سازی اطلاعات، تسریع در روند خدمات دهی ادارات، یکپارچه سازی اطلاعات در نهادهای مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت و بسیاری موارد دیگر از جمله مزایای اجرای این طرح به شمار می‌رود. همچنین بعد از تکمیل این برنامه، اطلاعات واحدها از حالت جزیره‌ای خارج شده و به صورت یکپارچه و کامل استفاده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز طرح جمع آوری اطلاعات واحدهای معدنی اشاره کرد و گفت: هم اکنون در حال تهیه پایگاه اولیه اطلاعات واحدهای معدنی هستیم و از معدنکاران در خواست کرده‌ایم نسبت به ثبت نام در سایت و دریافت شناسه اقدام کنند.

وی افزود:‌علاوه بر این در حال الکترونیکی کردن فرآیندهای ارائه خدمات به معادن هستیم که از این پس ارائه هرگونه خدمتی به معادن از طریق سامانه های اعلامی و بر اساس شناسه مذکور صورت می پذیرد و چنانچه واحدی این شناسه را نداشته باشد امکان دریافت خدمات از وزارت صنعت را نخواهد داشت.

این مقام مسئول همچنین به برگزاری یک کارگاه آموزشی برای کلیه معاونان معدنی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آشنایی کامل بازوهای معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها با این طرح است، تا در صورت لزوم این اطلاعات را در اختیار فعالان بخش معدن در استان‌ها قرار دهند.

دارندگان پروانه بهره برداری معادن باید از طریق آدرس http://amarsanat.mim.gov.ir به سامانه ظرفیت‌های تولید مراجعه کرده و نسبت به تکمیل یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

یادآور می شود از این پس ارائه هرگونه خدمات به معادن (در سطح سازمان و ستاد) منوط به ثبت اطلاعات، اخذ شناسه ازسامانه مذکور و ثبت اطلاعات تولید در سامانه آمار تولید خواهد بود.

اقتصام**۳۹۱۷**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۰۶۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.