بانوی ۲۲ ساله تنبور نواخت

۳۰اردیبهشت،

در اولین روز هشتمین جشنواره موسیقی نواحی

دنیا کمالی نوازنده ۲۲ ساله کرمانشاهی در اولین روز از هشتمین جشنواره موسیقی نواحی به تکنوازی تنبور پرداخت.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، جشنواره موسیقی نواحی روز قبل یکشنبه ۲۹ اردیبهشت به طور همزمان در تهران و کرمان آغاز به کار کرد. یکی از جذابترین اجراهای برگزار شده در تهران به تنبور نوازی دنیا کمالی تنها بانوی تکنواز حاضردر جشنواره امسال، اختصاص داشت.

کمالی که متولد سال ۱۳۷۰ در کرمانشاه است، پس از اجرایش در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: از ۱۰ سالگی آموزش تنبور را در نزد پدرم آغاز کردم. البته عموهایم هم در نواختن تنبور چیره دست بودند و از آنها بسیار آموختم.

وی که در دانشگاه مهندسی سخت افزار خوانده، اظهار کرد: خانواده ام با این که اهل موسیقی می باشند اما دوست داشتند در رشته مهندسی درس بخوانم. اما خودم دوست دارم برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی درس بخوانم.

کمالی دربارهٔ الگوهایش در نوازندگی تنبور گفت: نوازندگی پدربزرگم درویش شیخ مراد کمالی و درویش مرادخان نظری را بسیار دوست دارم و همواره نوازندگی آنها را الگو قرار می دهم

وی دربارهٔ تنبور اظهار کرد: تنبور سازی مقامی و باستانی است که در ذکرها از آن استفاده می گردد. در کرمانشاه برای این ساز احترام ویژه ای قایل هستیم.

این نوازنده تنبور دربارهٔ چگونگی پذیرفته شدنش در جشنواره موسیقی نواحی گفت: فیلم اجرایم را در جشنواره موسیقی چهارمحال و بختیاری برای جشنواره فرستادم و خوشبختانه مورد توجه داوران قرار گرفت و برای حضور در جشنواره پذیرفته شدم.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.