باید به روند واگذاری‌ها سرعت بخشید

دوشنبه ۱۲ تیر – ۰۴:۳۰:۰۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

قادری در سالگرد ابلاغ سیاستهای کلی اجرای اصل ۴۴:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر اینکه بیشتر واگذاری‌ها، واگذاری به بخش‌های عمومی غیر دولتی بوده که نه خصوصی هستند و نه دولتی، بر لزوم سرعت‌بخشی به روند خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه استفاده لازم را از سهام عدالت نبردیم و هنوز سهامی در اختیار بسیاری از مردم قرار نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خانه ملت، جعفر قادری، با مثبت ارزیابی کردن روند واگذاری‌ شرکت‌های دولتی به بخس خصوصی، اظهار کرد: روند واگذاری‌ها در طول سال‌های اخیر روند قابل قبولی بوده؛ اما سریعتر از این هم می‌توان عمل کرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیشتر واگذاری‌ها، واگذاری به بخش‌های عمومی غیر دولتی بوده که نه خصوصی هستند و نه دولتی، افزود: دولت هم اعلام می‌کند هر واگذاری که صورت گرفته مستند به مصوبات مجلس بوده؛ اما کاری که در بودجه‌های سنواتی صورت گرفته بیشتر برای رد دیون به خصوص بخش‌هایی که مربوط به هزینه‌هایی بوده شاید زیاد قابل قبول نباشد.
وی ادامه داد: آن بخش از واگذاری‌ها که برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی چه به صورت نقدی و چه به صورت سهام بوده قابل قبول است و در مجموع کارهای خوبی انجام شده، گرچه برخی واگذاری‌ها همراه با ایراد و اشکال است.
قادری با انتقاد نسبت به نحوه واگذاری سهام عدالت، تصریح کرد: متاسفانه استفاده لازم را از سهام عدالت نبردیم و هنوز سهامی در اختیار بسیاری از مردم قرار نگرفته است؛ اما اگر به این سمت برویم که سهام را آزاد کنیم و وارد بازار شود، واحدهای تولیدی که در حال حاضر در اختیار شرکت‌های تعاونی سهام عدالت هستند، نیز تعیین تکلیف شوند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم،‌ با اشاره به قانون بهبود فضای کسب و کار، گفت: متاسفانه هنوز نیاز است که دولت به طور جدی در این زمینه اقداماتی را انجام دهد و مشکلات رفع شود، البته اقدامی که مجلس نهم برای تشکیل کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل ۴۴ گام مثبتی بود که از طریق این کمیسیون می‌توان بسیاری از موضوعات را به صورت جدی پیگیری کرد.
امروز هفتمین سالروز ابلاغ بند ج اصل ۴۴ است که برپایه آن تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان از دارایی دولت به ظاهر واگذار شده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۲۱۶۳۰۰۸۱۴۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.