بایدن بخاطر سوئد از اردوغان تشکر کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از وی برای “دیپلماسی و شجاعت” به خاطر موافقت با عضویت سوئد در ناتو قدردانی و برای ۵ سال آینده ریاست جمهوری اردوغان “آرزوی موفقیت” کرد.

بایدن بخاطر سوئد از اردوغان تشکر کرد

به گزارش ممتاز نیوز، جو بایدن در دیدار با اردوغان گفت: مشتاقانه منتظر دیدار شما در پنج سال آینده هستم.»

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در دیدار با همتای آمریکایی خود جو بایدن گفت که آنکارا روند جدیدی را در روابط خود با آمریکا آغاز می‌کند.

اردوغان و بایدن در حاشیه نشست ناتو در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، با یکدیگر دیدار کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه دیدارهای قبلی با بایدن «جلسات گرم‌ و صمیمانه‌ای» بود، افزود: «اکنون روند جدیدی در روابط آغاز می‌کنیم.»

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه تاکید کرد که رئیس‌جمهور این کشور «ماه‌هاست که از ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ به ترکیه حمایت می‌کند» و این اقدام را به نفع ناتو می‌داند.

وی گفت: او در چند ماه گذشته در اظهارنظرهای عمومی و خصوصی خود هیچ شرطی برای این امر قائل نشده است. بایدن قصد دارد با مشورت کنگره ارسال این جنگنده‌ها را پیش ببرد.»

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت که کاخ سفید اکنون “فعالانه” با کنگره در ارتباط است تا زمینه را برای ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ به ترکیه فراهم کند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه پس از یک سال ممانعت از پذیرفته شدن درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو، موافقت خود با این موضوع را اعلام کرد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.