باید از اقدامات ضد تروریستی نوری مالکی در عراق حمایت جهانی شود / اهل تسنن عراق با یک فتنه بزرگ رو به روست

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید از اقدامات نوری مالکی نخست وزیر عراق در مبارزه با تروریسم در استان الانبار این کشور حمایت جهانی شود.

علاالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به اقدامات اخیر نوری مالکی نخست وزیر عراق در مبارزه با تروریست اشاره کرد و گفت: با توجه به اقداماتی که نوری مالکی در استان الانبار  و مراکز تجمع تروریست ها انجام داده باید همه کشورهای جهان از وی حمایت کنند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هم چنین باید اقدامات پاک سازی تروریست ها ادامه یابد.
 
این در حالی است ابوعبدالرحمان البغدادی فرمانده گروهک موسوم به دولت اسلامی عراق و شام یا دائش الرومادی مرکز استان الانبار عراق کشته شد گروهکی که حتی از طرف مخالفان سوری هم تروریست خوانده می شوند به طوری که هر روز جنایت زیادی در سوریه مرتکب می شوند.  
 
البته علاوه بر به هلاکت رسیدن سرکرده گروهک دائش بسیاری از فرماندهان میانی این گروهک از جمله ابوایوب الانصاری، شاکر وحید و ۳۰تن از اعضای گروهک نیز کشته شدند.  
 
تاکید می شود؛ دولت عراق اعلام کرده تا نابودی کامل تروریست های تکفیری عملیات الانبار را متوقف نخواهد کرد چرا که نوری مالکی نخست وزیر این کشور گفته گروهک های مسلح تروریست ها را در الانبار نابود می کنند و دولت عراق نیز ویرانی ها را بازسازی می کند.  
 
هم چنین نوری مالکی از همه وزارتخانه ها خواسته است طرح اضطراری خدمات رسانی برای ساکنان استان الانبار را تهیه و بازسازی این استان را هر چه سریعتر آغاز کند.  
 
ناگفته نماند، سال هاست که جمهوری اسلامی عراق با اقدامات تروریستی دست و پنجه نرم می کند و ارتباط گروهک تکفیری با القاعده باعث شده مردم عراق یکپارچه از حامیان تکفیری ها متنفر شوند از طرفی فشارهای سیاسی نمایندگان فهرست العراقیه در استعفای دسته جمعی آن ها گامی در جهت فشار به نوری مالکی بود که البته با حمایت شخصیت های مذهبی اهل سنت، سران قبایل و مردم عراق به نتیجه نرسید.
 
این در حالی است که شیخ مفیدی مفتی اهل تسنن عراق امروز عثامه نجیفی رئیس مجلس این کشور را به دلیل نقشی که در حوادث الانبار ایفا می کند سرکرده فتنه خواند و گفت: اهل تسنن عراق با یک فتنه بزرگ رو به روست.  
 
البته با همه این اقدامات گروه های سیاسی و مردم عراق در تظاهرات امروز خود از دولت نوری مالکی نخست وزیر این کشور حمایت کردند.  
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.