باید بر مبنای اعتقادی کار کنیم

۳۰م دیماه ،

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: روحانیون مسئول ایجاد فضای فرهنگی، دینی و اعتقادی می باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، فریدون احمدی در اولین گردهمایی روحانیون و امامان جماعت ایمیدرو و شرکت های تابعه با بیان این مطلب افزود: دین و اخلاق از ضروریات محیط های کاری محسوب می گردد و ما باید بر مبنای اعتقادات کار کنیم.

وی بیان کرد: برای حذف مشکلات فضای کار همچون فساد اداری، تکریم ارباب رجوع و غیره، نیازمند توجه به نگرش دینداری هستیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه روحانیون باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از مدیران آغاز کنند، اظهار داشت: با این روند، بدنه واحدهای کاری بهتر می گردد چرا که سلسله مراتب اداری، مدیران را الگو قرار می دهند و رفتار خود را با آنها تطبیق می دهند.

وی ادامه داد: بدون شک، فعالیت های کاری که بر مبنای اعتقادی و ارزشی باشد، کارها مطلوب تر پیش خواهد رفت.

محمد اخلاقی نیا، رئیس شورای فرهنگی ایمیدرو نیز با اشاره به اینکه روحانیون مشعل هدایت جامعه بوده و باید به فعالیت های فرهنگی دستگاه ها شکل و جهت دهند، گفت: چنانچه این نقش (هدایت جامعه) مورد پذیرش جامعه قرار نگیرد و نیز روحانیون ابزار لازم را برای تحقق آن در اختیار نداشته باشند، تحول مناسبی در این زمینه حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش، ایجاد ارتباط منسجم با روحانیون و امامان جماعت ایمیدرو و نیز آشنایی با مشکلات و بررسی راهکارهای مناسب است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر ایمیدرو با اشاره به مسئولیت سنگین روحانیون، تصریح کرد: از جمله مسئولیت های روحانیون، تطهیر ساحت دین از خرافات، به روز بودن و نیز منادی وحدت و برادری بودن است.

حجت الاسلام صادق زاده، معاون اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، در این گردهمایی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله شامل قلبی، لسانی و یدی دارد، گفت: تبلور این فریضه در تذکر لسانی است و تا آن را نهادینه نکنیم، آثار این فریضه محقق نمی شود.

وی ادامه داد: مرحله یدی مربوط به قوه قضائیه است.

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به ضرورت اجرای سه اقدام برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، اذعان داشت: اولین گام، معرفی این فریضه بزرگ الهی است که روحانیون وظیفه انجام آن را برعهده دارند، دومین اقدام، احیای فرهنگ پذیرش سخن حق است.

وی افزود: سومین گام، آموزش شیوه های تذکر لسانی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.