با سلام . من دختری هستم ۳۳ ساله که خواستگاری دارم که…

۱۲ تیرماه ۱۳،

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، ۳۳ ساله )

با سلام . من دختری هستم ۳۳ ساله که خواستگاری دارم که از هر لحاظ باهم توافق داریم ولی من مذهبی معمولی هستم ولی ایشان غیر مذهبی هست . میخواستم بدونم این مسله تا چه حد میتونه به زندگیمون اسیب برسونه . هر دونفرمون نگران این اختلاف سلیقه هستیم. و کار را جلو نمی بریم بخاطر این موضوع . خواهشا خیلی زود بهم جواب بدید

مشاور ( خانم مریم مردانی – سه‌شنبه، ۴ تیر )

با سلام و عرض ادب
یکی از ملاکهای اساسی برای یک ازدواج مناسب تناسب دو نفر در ابعاد مذهبی است. پس تفاوت زیاد در این زمینه به احتمال زیاد مشکل ساز خواهد شد. بهتر است بررسی کنید که این مسئله تا چه حد برای شما اهمیت دارد. اگر فرد مورد نظر به اصول مذهبی پایبند نیست پس به چه اصولی پایبند است؟ بهتر است از وجود این اصول مطمئن شوید و در صورت وجود به طور جزیی آن را بررسی کنید. چراکه زندگی بدون اصل و قاعده امکان پذیر نیست و نیازمند نظم است. ضمناً اگر می توانید مسایلی چون نماز نخواندن، عدم توجه به حلال و حرام و مسایلی از این قبیل را بپذیرید باید مطمئن شوید که همسر مورد نظرتان برای خود اصول و قواعدی دارد که در زندگی خود را مقید به آن می داند. بهتر است به طور جزیی تری به این مسئله فکر کنید. مثلاً اگر به نگاه حرام اعتقادی ندارند آیا برای نگاه های خود حد و مرزی قایل است و در صورتی که این اصل را قبول ندارند آیا شما می توانید با مردی زندگی کنید که بدون حد و مرز به زنان دیگر در هر قالبی نگاه میکند؟ آیا برای رابطه با جنس مخالف اصولی دارد؟ آیا رابطه جنسی را محدود به همسر خود می داند یا در این مسئله قایل به محدودیتی نیست؛ در این صورت آیا می توانید با این مسئله کنار بیایید؟ اگر برای حلال و حرام بودن روزی اهمیتی قایل نیست آیا در کسب و کار خود اصولی را در نظر می گیرد که باعث ضایع شدن حق دیگری نشود یا مسایل قانونی پیش نیاید. اگر اعتقاد دارد که در مهمانی ها محدودیتها و تفکیک جنسیتی بی معنی است آیا می توانید در این مجالس با همسرتان همراه باشید یا در مجلسی که زن و مرد با هم در حال رقصند آیا می توانید نشسته و سکوت کنید تنها تماشاگر باشید یا اینکه اصول خود را زیر پا می گذارید و با آنها همراه می شوید؟ حتی به مسایلی چون پرورش فرزند نیز توجه کنید که فرزندان خود را با چه اصولی می خواهید تربیت کنید و این تناقضها و اصول متفاوتی که بین پدر و مادر وجود دارد تا چه حد می تواند باعث سردرگمی در کودک شود. اگرهر دو شما به این اختلاف پی برده اید و این اختلاف به چشم می آید پس بهتر است کمی تأمل کنید و با دقت بیشتری انتخاب کنید.


مشاوره راسخون / ازدواج
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. M:

    سلام. پسری ۲۴ ساله لیسانسه و مجردم. برای رفع نیازهای روحی و جنسی قصد ازدواج موقت با یک خانوم مطلقه یا بیوه رو دارم. از تهران یا کرج اگه موردی هست ایمیل بزنید لطفا.
    mgh.h.e123@gmail.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.