بحث علوم انسانی در طرح های کلان ملی جای گرفت

برای نخستین بار در تاریخ وزارت علوم ، دو طرح علوم انسانی در میان ۳۸ طرح کلان ملی جای گرفت.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در طرح های ملی دو طرح با موضوع علوم انسانی و با محوریت دانشگاه ها و مجریان علامه طباطبائی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با همکاری دانشگاه های اصفهان، مشهد، موسسه حکمت و فلسفه و پژوهشگاه علوم انسانی است.
 
وی افزود: این امر برای اولین بار درتاریخ وزارت علوم صورت می گیرد که با پیش پرداخت ۴ میلیارد تومان ارائه می شود البته انتظار داریم که تاکنون این موضوع توسط کمیسیون مشخص شده باشد.

* دستور آئین نامه اجرای مدیریت طرح کلان ملی مصوب شد
مهدی نژاد نوری در ادامه گفت: در آئین نامه طرح های کلان ملی بر روی نیاز محوری و کاربردی شدن این طرح ها تاکید زیادی صورت گرفته است، چنانچه برخی از این طرح ها از جمله هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰نفره تا مرحله کار پیش رفته و تیم هایی راهبردی شکل گرفته است.

وی افزود: هم اکنون دستور آئین نامه اجرای مدیریت طرح کلان ملی مصوب شده و ارائه شده که طبق بند ۱۰۸ قانون بودجه قانون آن بررسی و به دبیرخانه اعلام شده که با تایید نائب رئیس شورا این جلسه تایید و ظرف یک ماه آینده به مجلس تقدیم می شود.

* افزایش اعتبارات برای اعلام سر وقت گزارش ها
مهدی نژاد نوری در ادامه گفت: بالای ۷۰ درصد از گزارشات واصل شده به شورای عالی عتف مربوط به هزینه و اعتبارات بود که بالای ۸۰ درصد آنها کامل شده چنانچه قانون بودجه و آئین نامه اجرا به همه دستگاه ها ابلاغ می شود.

وی افزود: افزایش اعتبارات برای افرادی که گزارش دانشگاه ها و موسسات علمی  را سر وقت به شورای عالی عتف اعلام می کنند در نظر گرفته شده است، عملکرد بهتر این موسسات و دانشگاه ها داشته باشند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.