بخش کشاورزی مظلوم‌ترین بخش‌ اقتصادی کشور


بخش کشاورزی مظلوم‌ترین بخش‌ اقتصادی کشور

۱۰:۱۲ (پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی و تولیدکنندگان این بخش از مظلوم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشوراند.

“مجید خلیلی‌ خوشنود” در سی‌ و چهارمین سمینار سالانه کارخانه‌های قند و شکر ایران که در محل تالار شکر مرکز بررسی تحقیق و آموزش صنایع قند ایران برگزار شد، عنوان کرد: با وجود ابزارهای قانونی نظیر قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی برای حمایت از این بخش به تشکل‌های خصوصی نیاز داریم. 
وی با اشاره به اینکه با ایجاد تشکل‌های قوی حمایت از بخش کشاورزی محقق خواهد شد، بیان کرد: مصرف‌کنندگان بخش عمده‌ای از حوزه تصمیم‌گیری‌ها را در کشور تشکیل می‌دهند لذا براین اساس باید به دنبال تشکل‌های قوی در بخش کشاورزی باشیم. 
معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی  از کاهش فرآیند واردات محصولات کشاورزی از سال ۸۸ تاکنون خبر داد و افزود: میزان واردات در سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸ بالغ بر ۲۴ درصد و میزان واردات در سال گذشته نسبت به سال ۸۹ در حدود ۱۵ درصد کاهش داشته و انتظار ما این است که واردات محصولات کشاورزی افزایش یابد. 
معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی در ادامه یادآور شد: میزان صادرات محصولات کشاورزی از سال ۸۸ تاکنون افزایش یافته به طوری که در سال گذشته بالغ بر ۵٫۵ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی در کشور ثبت شده است. 
خلیلی‌ خوشنود  یکی از محدودیت‌های اصلی کشور را در بخش کشاورزی، آب دانست و یادآور شد: باید برهمین اساس به تولید محصولات مقاوم به کم‌آبی توجه ویژه‌ای داشت. 
وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مقابله با کم‌آبی در توسعه کشاورزی کشور سازماندهی از تولید تا صادرات است، بر تغییر الگوی کشت، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و اجرای کشت پاییزه در کشور تاکید کرد. 
معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی  توسعه کشت نشایی و اجرای کشاورزی حفاظتی را از دیگر راه‌های مقابله با کم آبی برای توسعه بخش کشاورزی ذکر و اضافه کرد: با اجرای مکانیزاسیون شاهد کاهش هزینه تمام شده در تولید محصولات کشاورزی خواهیم بود. 
خلیلی‌ خوشنود با بیان اینکه راندمان تولید محصولات کشاورزی در کشور بسیار کم است، خاطر نشان کرد: میانگین چغندر قند در هر هکتار در طی ساله‌ای گذشته ۲۷ تن بوده که این میزان در حال حاضر به ۴۳ تن افزایش یافته است و درصدد هستیم که این میزان را به ۷۰ تن در هکتار افزایش دهیم. 

.

.

.

.

.

.

.

..

اکو نیوز


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.