بخش کشاورزی در بورس ۲۰۰۰ میلیارد سود شناسایی کرد

بخش کشاورزی در بورس 2000 میلیارد سود شناسایی کرد

بخش کشاورزی با سه صنعت کشاورزی و خدمات وابسته، قند و شکر و محصولات غذایی با ۳۶ نماینده فعال در بازار سرمایه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایانا، صنعت محصولات غذایی با ۲۲ شرکت، قند و شکر با ۱۳ شرکت و کشاورزی و دامپروری با یک شرکت فعال در بازار سرمایه ارزش بازاری بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال دارند.

صنعت محصولات غذایی از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال درآمد واقعی شناسایی کرده است. همچنین سود تقسیمی شرکت‌های این صنعت در مجامعی که تا پایان این تاریخ تقسیم کرده‌اند نیز بیش از یک‌هزار و ۳۲۲ ریال بوده است که به ازای هر سهم ۲۶۶ ریال سود تقسیم و ۳۸۰ ریال درآمد شناسایی شده است.

همچنین صنعت قند و شکر نیز تا این تاریخ ۲۳۵ میلیارد ریال درآمد واقعی شناسایی کرده است که به ازای هرسهم یک‌هزار و ۲۶۴ ریال است. همچنین شرکت‌های این صنعت در مجامعی که تا این تاریخ برگزار کردند ۱۷۸ میلیارد ریال (به ازای هر سهم ۹۶۰ ریال) سود تقسیم کرده‌اند.

این در حالی است که صنعت کشاورزی و خدمات وابسته با حضور تنها یک نماینده در بورس، ۳۷ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال سود شناسایی کرده است و در مجمع سالانه ۳۷ میلیارد ریال و ۵۰۰ میلیون آن را بین سهامداران تقسیم کرده است.

بر همین اساس این صنعت به ازای هر سهم سه‌هزار و ۲۵ ریال سود شناسایی و سه‌هزار ریال سود تقسیم کرده است.

بر اساس این گزارش بخش کشاورزی بازار سرمایه درمدت یاد شده بیش از دوهزار ریال سود شناسایی کرده است که از این مبلغ بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن بین سهامداران تقسیم شده است./

E-910628-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.