بذرهای اصلاح شده، گامی موثر در بهبود تولیدات زراعی کشور

چهارشنبه ۱۷ خرداد – ۰۴:۴۵:۲۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

وزیرجهادکشاورزی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-وزیرجهاد کشاورزی گفت:بذرهای اصلاح شده، گامی موثر در بهبود تولیدات زراعی کشوردارد.
به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا،دکترخلیلیان سپس  تحقیقات محققان این موسسه را در ارتباط با مقاومت گیاهان به بیماری های مختلف مورد توجه قرار داد و برضرورت این نوع از تحقیقات تاکید کرد.
 وزیر جهاد کشاورزی ضمن بازدید از آزمایشگاه های تحقیقاتی کیفیت غلات ، با نحوه  کار محققان برای بهبود و ارتقاء کیفیت ارقام جدید غلات آشنا شد .
 وی با حضور در گلخانه ها ی تحقیقاتی موسسه و مشاهده مراحل تولید ارقام دابل هاپلوئید غلات  و اصلاح تهیه نهال و بذر آن را یکی از موفقیت های ارزشمند در بخش کشاورزی دانست . درضمن بازدید دکترجهانگیر پرهمت معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی توضیحات لازم را در خصوص  روند چگونگی فعالیت های بعمل آمده ارائه کرد.  در ادامه ، دکترآقائی رئیس موسسه  گزارش مبسوطی را در ارتباط با دستاوردهای آن موسسه  تحقیقاتی درخصوص ازقام جدید  ارائه داده و برتوان محققان آن موسسه برای تولید ارقام جدید بذر ونهال تاکید ورزید .
دکترچوگان معاون پژوهشی موسسه ضمن تبیین مراحل مختلف اصلاح گندم و جو و ارزیابی بیماریهای گیاهی توضیحات لازم را درخصوص تولید ارقام مقاوم به بیماریها ، تنش خشکی وتولید دابل هاپلوئیدهای گندم  را توضیح داد.

کدM-ch2531

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۶۱۶۴۵۲۲۶۴۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.