برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کنیم ؟

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: حفظ استخوانهای قوی کلید جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوان است که سبب وضعیت ظاهری نامناسب و کمر درد و شکستگی لگن و بسیار از مشکلات دیگراست که با افزایش سن ما را محاصره می کند .

به گزارش ممتاز نیوز،حفظ استخوانهای قوی کلید جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوان است که سبب وضعیت ظاهری نامناسب و کمر درد و شکستگی لگن و بسیار از مشکلات دیگراست که با افزایش سن ما را محاصره می کند .

۶۳۵۱۳۲۹۸۴۸۰۷۲۲۷۳۵۹_۱٫jpgاستخوان های قوی و محکم
استخوان ها در طول دوران جوانی قوی باقی می مانند .با افزایش سن استقامت استخوان ها کاهش می یابد ، این روند کاهش استقامت استخوان ها در زنان با نزدیک شدن به زمان یائسگی افزایش می یابد .یکی از راههای که سبب افزایش استقامت استخوان ها می گردد ، استفاده از رژیم غذایی سالم است .
۶۳۵۱۳۲۹۸۴۸۰۷۲۲۷۳۵۹_۲٫jpgمصرف شیر
کلسیم سنگ بنای استخوان های قوی است . اشخاص بالای ۵۰ سال در هر روز نیاز به خوردن ۱۰۰۰ میلی گرم شیر در هر روز دارند .منبع قوی سرشار از کلسیم ، شیر است .
۶۳۵۱۳۲۹۸۴۸۰۷۲۲۷۳۵۹_۳٫jpgماست و پنیر
ماست هم ارزش غذایی به اندازه شیر دارد .اگر شما به لاکتوز شیر حساسیت دارید ، ماست و پنیر حاوی لاکتوز کمتری است .می توانید از محصولاتی استفاده کنید که کم لاکتوز می باشند . اگر لاکتوز از شیر حذف شود ارزش میزان کلسیم آن حذف نمی شود .
۶۳۵۱۳۲۹۸۴۸۰۷۲۲۷۳۵۹_۴٫jpgماهی ساردین
خوردن شیرو فراورده های حاوی کلسیم تنها راه جذب کلسیم نیست . از دیگر مواد غذایی که حاوی مقدار بسیاری کلسیم است ، ماهی ساردین است .همه ماهی هایی که استخوان های کوچکی دارند ،سرشار از کلسیم می باشند که برای استقامت استخوان ها مفید است.
۶۳۵۱۳۲۹۸۴۸۰۷۲۲۷۳۵۹_۵٫jpgسبزیجات
تمامی سبزیجات حاوی مقادیر بسیاری کلسیم می باشند .سبزیجاتی که برگ های تیره دارند و یا سبزیجاتی نظیر کلم پیچ ، شلغم حاوی کلسیم می باشند .
۶۳۵۱۳۲۹۸۴۸۰۷۲۲۷۳۵۹_۶٫jpgمواد غذایی غنی شده
اگر غذاهای حاوی کلسیم ، سبزیجات و ماهی غذاهای سردی می باشند ، می توانید از غذاهای غنی شده استفاده کنید .این محصولات علاوه بر این که حاوی کلسیم می باشند ، حاوی مواد معدنی دیگری نیز می باشند .
صبحانه که حاوی آب پرتغال ، پنیر و گردو می تواند کلسیم به بدن برساند و استقامت استخوان ها افزایش یابد .
۶۳۵۱۳۲۹۸۴۸۰۷۲۲۷۳۵۹_۷٫jpgمکمل های کلسیم
مکمل ها یک راه آسان برای دریافت کلسیم است .البته متخصصان بیان می کنند که اگر به اندازه کافی از طریق مواد غذایی کلسیم به بدن برسد ، دیگر نیازی به مصرف مکمل ها نیست .مصرف ۲۰۰ میلی گرم قرص کلسیم ممکن است مزایایی داشته باشد اما اگر بیش از حد استفاده شود می تواند سبب بروز سنگ کلیه شود .در هر صورت برای مصرف مکمل های حاوی کلسیم با پزشک مشورت کنید . بهتر است که مکمل کلسیم خود را نزدیک به یکی از وعده‌های اصلی غذا و ترجیحاً با یک لیوان شیر و در کنار یک منبع غنی از ویتامین C ( مثل مرکبات و آب آنها، گوجه فرنگی، گیلاس، انگور سیاه، کلم بروکلی) مصرف شود .
۶۳۵۱۳۲۹۸۴۸۰۷۲۲۷۳۵۹_۸٫jpg نمک نخورید
نمک از جمله مواد غذایی است که بدن را از کلسیم محروم می کند .هرچه قدر بیشتر نمک بخورید ، کلسیم بیشتری به همراه ادرار دفع می کنید .
۶۳۵۱۳۲۹۸۴۸۰۷۲۲۷۳۵۹_۹٫jpgنور آفتاب
وقتی بدن ما در برابر نور آفتاب قرار می گیرد ویتامین د تولید می کند . وقتی اشخاص در مکان هایی که هوا همیشه ابری است زندگی می کنند ، ویتامین د کمتری جذب بدنشان می گردد بنابراین نیاز می بینند که از مکمل های کلسیمی استفاده کنند .
۶۳۵۱۳۲۹۸۴۸۰۷۲۲۷۳۵۹_۱۰٫jpgسویا
شیر سویای غنی شده با کلسیم در واقع کلسیم بیشتری از شیر معمولی دارد (بیشتر از ۴۰۰ میلیگرم در هر فنجان) .و تحقیقات اخیر نشان داده که کلسیم موجود در شیر سویا راحت تر از شیر معمولی جذب میشود. و همچنین کلسیم بیشتری با مصرف بیشتر دانه سویا تازه یا خشک بگیرید. توفو(غذایی که از دانه سویا تهیه می گردد) هم غنی از کلسیم است.مصرف نصف فنجان آن حاوی ۲۵۰ میلیگرم است که معادل ۲۵% نیاز روزانه شما به کلسیم است .

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.