برخی‌ها از اهل کوفه هم بدترند

جام جم آنلاین: سرمربی تیم فوتبال استقلال با انتقاد از شعارهای هواداران در بازی با سایپا گفت: هواداران، استقلال را دوست دارند اما درصد کمی از آنها که از اهل کوفه هم بدتر هستند چنین برخوردهایی می‌کنند.

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ذوب آهن ضمن بیان مطلب فوق گفت: شکست در بازی گذشته شرایط روحی و روانی بازیکنان را دچار مشکل کرد. به همین دلیل در همین چند روز روی این مسئله بیشتر کار کردیم و شرایط حاکم بر باشگاه، آینده باشگاه و نیاز برای چگونگی حرکت تیم را به بازیکنان گوشزد کردیم که خوشبختانه باعث شد از لحاظ روحی و روانی به شرایط بهتری برسند.

وی با یادآوری اینکه از برد هفته اول راضی نبوده است، افزود: در شروع بازی برابر سایپا عملکرد خوبی داشتیم اما شرایط خاص، نه قدرت تاکتیکی حریف باعث شد گل خورده و بازی را واگذار کنیم اما مطمئنم شرایط تیم بازی به بازی بهتر می‌شود.

“تشویق شدن فرهاد مجیدی در بازی با سایپا دیگر موضوعی بود که توسط خبرنگاران از قلعه نویی پرسیده شد”، سرمربی تیم استقلال در این خصوص گفت: خودم اعتقاد دارم مردم باید حرف‌شان را بزنند. من نگاه یک بعدی ندارم اما برخی اتفاقات اصولی نیست. پرسپولیس پارسال تجربه خوبی بود اما به لطف خدا نمی‌گذاریم کارمان به آنجا بکشد.

وی با اشاره به اینکه برخی هواداران معرفت نداشته و نمک نشناس هستند، تصریح کرد: مربی تیم از بزرگترین قرارداد تاریخ گذشت، بازیکنان پول کمتری نسبت به سال گذشته دریافت کرده‌اند و برخی بازیکنان نظیر منتظری از قراردادهای بزرگ گذشته‌اند، تا امروز هم یک ریال به هیچکس پرداخت نشده است و … در این شرایط چنین رفتارهایی درست نیست.

قلعه نویی از احتمال موضع گیری بازیکنان تیمش مقابل این اتفاقات خبر داد و افزود: برخی بازیکنان به خاطر استقلال، پیراهن این تیم و هوادارانش از قراردادهای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی گذشتند اما این درست نیست چنین برخوردهایی با آنها صورت گیرد. مردم حق دارند حرف بزنند ولی ما اینقدر خوب بازی کرده و خوب نتیجه می‌گیریم تا مخالفان هم نظرشان تغییر کند.

وی این اتفاق را خودجوش و خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در زندگی‌ام اهل تهمت زدن نیستم. ما ادعا می‌کنیم فرهنگ ۹ هزار ساله داریم اما چرا از دقیقه ۶۵ چنین حرکاتی را انجام می‌دهیم. من احتیاجی به این مسائل ندارم اما بازیکنانی که پنج هفته سخت قبل از لیگ و دو هفته سخت‌تر در لیگ را تجربه کرده و یک ریال هم پول نگرفتند انتظار چنین واکنش‌هایی از هواداران را ندارند. متاسفانه برخی مردم به سمت و سویی رفتند که صبح زنده باد می‌گویند و عصر چیز دیگر. این مسائل خنده‌دار است و چنین تفکراتی منطقی نیست.

خبرنگاری در مورد بحث پیشنهاد قطری‌ها به بازیکنان استقلال پرسید که قلعه نویی به این سئوال اینگونه پاسخ داد: نمی‌دانم چرا لیگ شروع شده و همه بازیکنان ما را می‌خواهند. زندی، جباری، نکونام و ساموئل که از بیرمنگام پیشنهاد دارد اتفاقی است که برای خودم تعجب‌آور است. چرا قبل از لیگ که ما می‌توانیم بازیکن بگیریم چنین اتفاقی نمی‌افتد و امروز که حداقل تا نیم فصل نمی‌توانیم بازیکنی جذب کنیم شاهد بروز چنین مسائلی هستیم.

سرمربی استقلال در این خصوص اضافه کرد: طبیعتا از لحاظ فنی من باید پاسخگوی مردم و بعضی نفراتی باشم که از دقیقه ۶۵ شعار می‌دهند. هواداران، استقلال را دوست دارند اما درصد کمی از آنها که از اهل کوفه هم بدتر هستند چنین برخوردهایی می‌کنند. ما روی تمام نفراتی که گرفتیم حساب باز کرده‌ایم و نمی‌خواهیم هیچکدام را از دست بدهیم.

خبرنگاری به اخلاق سرمربی استقلال اشاره کرد که در گذشته بازیکنان را به زور نگه نمی‌داشت که قلعه نویی در این خصوص گفت: اینکه در شرایط مسابقه بازیکنان را از دست بدهیم درست و حرفه‌ای نیست. من به آنها گفتم خودتان را جای من بگذارید، من بازیکن و شما مربی. آیا اجازه ترک تیم را می‌دهید؟ که آنها هم به صراحتا گفتند: “نه”. البته باشگاه مدیرعامل و هیئت مدیره دارد اما الان جواب من منفی است زیرا باید جوابگوی هواداران باشم.

“شاید در نیم فصل کسی که دلش با تیم نباشد را بگویم برود”، قلعه نویی با بیان این جمله ادامه داد: جباری هم آمد امضا کرد و رفت و نشان داد استقلال را دوست دارد اما در این شرایط جدایی برخی از بازیکنان به ضرر تیم است.

سرمربی استقلال در بخش دیگری از این نشست در مورد تیم ذوب آهن گفت: ذوب آهن تیم بسیار خوبی است. ذوبی‌ها خصوصا برابر صبا فوتبالی منطقی و با برنامه را ارائه کردند. فردا بازی سختی مقابل تیم ذوب آهن خواهیم داشت، زیرا این تیم هم به دلیل شکست در بازی گذشته مانند استقلال از لحاظ انگیزشی، روحی و روانی و فنی نیاز به پیروزی در این بازی دارد.

خبرنگاری در مورد نرمش سرمربی استقلال مقابل نکونام پرسشی را مطرح کرد که وی در این خصوص اظهار داشت: ما هافبک وسط نداریم. کیانوش رحمتی و تیموریان که فصل گذشته در پست هافبک دفاعی بازی می‌کردند هیچکدام نیستند به همین دلیل جواد را گرفتیم تا مشکلات‌مان در این پست را پوشش دهیم. جواد نمی‌خواست در دیدار گذشته بازی کند و یا یک نیمه به میدان برود اما تشخیص و اعتقاد خودم این بود که نگذارم حالا که نکونام را جذب کرده‌ایم یک بازی هم بیرون بنشیند.

وی با بیان اینکه در گذشته “جی لوید ساموئل” را و در آینده فریدون زندی را باید در هافبک میانی امتحان کند، ادامه داد: هیچکس بازیکنی را به من تحمیل نکرده است. خصوصا اگر آن فرد نکونام باشد. من هم آدم هستم، معصوم نیستم و اشتباه می‌کنم.

سرمربی استقلال با اشاره به این مسئله که هر باشگاهی سایت دارد و اخبار درست را از طریق آن منتشر می‌کند اما در برخی از رسانه‌ها از ۹۰ مطلب ۸۹ مطلب آن شنیده می‌شود است در مورد مدیر رسانه‌ای استقلال گفت: مسئول رسانه‌ای و روابط عمومی را آقای فتح‌الله‌زاده انتخاب می‌کند. وظیفه من انتخاب اعضای کادر فنی است.

وی اضافه کرد: در همه دنیا سرمربی عمود خیمه تیم است و این نیاز وجود دارد که هماهنگی خوبی بین تیم بیرونی با سرمربی ایجاد شود تا تیم درون زمین نتیجه بگیرد. بنده از اینجا اعلام می‌کنم که با هیچکس مشکلی ندارم و هر کسی آقای فتح‌الله‌زاده اعلام کند که به عنوان مدیر رسانه‌ای روی نیمکت بنشیند در خدمتش خواهم بود.

قلعه نویی در پایان در مورد تاثیر حضور نداشتنش روی نیمکت استقلال در نتیجه گیری این تیم در دیدارهای گذشته لیگ گفت: من همکاران قوی دارم اما در بازی‌های گذشته کلا خوب نبودیم. باشم یا نباشم تاثیری روی عملکرد تیم ندارد زیرا صالح مربی بزرگی است که تجربه سرمربیگری هم دارد و می تواند از کنار زمین تیم را هدایت کند. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.