برخی کشورها از حل بحران سوریه دم می‌زنند ولی علناً در آن دخالت می‌کنند

۲۶م اسفند ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای غربی با وجود سردرگمی برای حل بحران سوریه از طرفی دم از حل مسئله این کشور از طریق سیاسی و دیپلماتیک می‌زنند و از طرفی به صورت علنی و مستقیم در آن دخالت می‌کنند.

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام، شیروان، چرادول، ایوان و مهران در مجلسدر گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر اول وزیر انگلیس مبنی بر” ارسال سلاح به مخالفین سوری حتی در صورت مخالفت اتحادیه اروپا ” گفت: سران کشورهای غربی با وجود سردرگمی برای حل بحران سوریه از طرفی دم از حل بحران این کشور از طریق سیاسی و دیپلماتیک می‌زنند و از طرفی به صورت علنی و آشکار در امور آن دخالت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: کشورهای غربی و مرتجع عربی  با دخالت‌های خود در سوریه طی دو سال قبل، معارضین سوریه را از لحاظ مالی، سلاح و مهمات حمایت کرده تا اهداف خود را اجرایی و بحران این کشور را به نفع خود تمام کنند.

نماینده مردم ایلام همچنین تصریح کرد: کشورهای مداخله‌گر در امور سوریه بعد از آنکه متوجه شدند که دیگر نمی‌توانند اهداف خود را در سوریه اجرایی کنند تنها برای تقویت روانی معارضین اظهارات بی‌اساسی را بیان کرده که قطعا به نفع مردم سوریه نبوده و مشکلی از آنان حل نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه کشورهای غربی و مداخله‌گر در امور سوریه شکست‌خورده اصلی این مسئله می باشند،  خاطرنشان کرد: سران غربی در خصوص مسئله سوریه تحت فشار افکار عمومی قرار دارند بنابراین با موضع گیری‌هایی نادرست به‌دنبال بازیابی اعتبار از دست رفته خود می باشند.

گفتنی است دیوید کامرون اول وزیر انگلیس اعلام کرده که  اگر ممنوعیت اتحادیه اروپا برای ارسال سلاح به سوریه لغو نشود، انگلیس خود به صورت مستقیم وارد کار خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.