برخی گرانی‌های اخیر ناشی از سیاست‌های نامناسب اقتصادی است


برخی گرانی‌های اخیر ناشی از سیاست‌های نامناسب اقتصادی است

۱۷:۰۶ (جمعه ۲۳ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

امام جمعه قنوات با بیان اینکه متأسفانه برخی از افراد ناکارآمد تلاش می‌کنند گرانی‌های اخیر را به تحریم‌ها نسبت دهند گفت: وجود تورم در کشور ناشی از سیاست‌های نامناسب اقتصادی است.

حجت الاسلام محمد علی منتظری موحد در خطبه‌های نماز جمعه شهر قنوات با اشاره به ۲۳ تیرماه، سالروز گشایش اولین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: انتخاب یک فقیه جامع الشرائط، مدیر و مدبر و نظارت بر عملکرد رهبری از مهمترین وظایف مجلس خبرگان رهبری است. 

وی ادامه داد: ۲۶ تیرماه نیز سالروز تشکیل شورای نگهبان است که دارای یک جایگاه منحصر به فرد است و چنانچه شورای نگهبان به وظیفه خود خوب عمل کند دیگر انحراف از قانون و دین نداریم و اگر شورای نگهبان تضعیف شود ضربه جبران ناپذیری به پیکره نظام خواهد خورد و الحمدلله شورای نگهبان در تمامی دوره های انتخابات وظیفه خودش را به بهترین نحو انجام داده است.

هدف از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تغییر در حکومت اسلامی ایران بوده است

امام جمعه قنوات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد تحریم جدید ایران از طرف مستکبران غربی خاصه آمریکای جنایتکار بودیم، افزود: هدف از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تغییر در حکومت اسلامی ایران بوده است، و از آنجا که در این خصوص ناکام و نا امید شدند تحریم های اقتصادی را گسترش دادند و برخلاف انتظار آمریکا این تحریم ها اثر خاصی در اقتصاد ایران نگذاشت و ملت شریف ایران و جوانان دانشمند ایرانی با نیروی ایمان و استعدادهای درونی وبا پیروی از ولایت فقیه این تحریم ها را به خودباوری تبدیل کردند.

بازار جهانی انرژی به نفت ایران نیاز دارد

وی در مورد تحریم نفت ایران افزود: امروز باید گفت بازار جهانی انرژی به نفت ایران نیاز دارد که اگر صادرات نفتی ایران کاهش پیدا کند به اظهار خود تحلیلگران غربی بازار جهانی با مشکل مواجه خواهد شد و چنانچه این تحریم ها ادامه پیدا کند ایران نیز در مقابل، تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد و این کلامی جدی است و کشورهای اروپایی مطمئن باشند جمهوری اسلامی ایران در صورت تحریم بیشتر با اقتدار نخواهد گذاشت قطره‌ای نفت از تنگه هرمز عبور کند.

حجت الاسلام منتظری در ادامه راه مقابله با تحریم‌ها و تهدیدات دشمن را صبر و استقامت و حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی دانست که با تولید کالای با کیفیت ایرانی مردم به سمت آن رو آورده در نتیجه نیازی به واردات کالای خارجی نخواهیم داشت.

وی در پایان نبست به گرانی و تورم ماه‌های اخیر اظهار داشت: متأسفانه برخی از افراد ناکارآمد و مرعوب و البته وابسته به غرب تلاش می‌کنند که گرانی‌های اخیر را به تحریم‌ها نسبت دهند در حالی که بعضی از این گرانی‌ها و تورم اخیر مربوط به سوء و ضعف مدیریت و ناهماهنگی برخی از مسئولان است، که ناشی از سیاست‌های نامناسب  اقتصادی است.

امام جمعه قنوات در پایان گفت: می‌طلبد با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نیاز مردم به کالای مصرفی با قیمت مناسب، مسئولان تدابیری بیاندیشند تا در این ایام مشکلات اقتصادی مردم مرتفع شود.

.

.

.

.

.

.

.

.مهر


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.