مردم همچنان گرانی‌ها را لمس می‌کنند

گلایه لارگانی از برخی مطالب خلاف واقع در رسانه دولت؛

خبرگزاری آریا- عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از برخی مسائل مطرح شده در روزنامه دولتی ایران، گفت: مردم همچنان گرانی‌ها را لمس می‌کنند و قیمت‌ها به میزان اولیه خود برنگشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی‌لارگانی، درباره گرانی‌های ایجاد شده و برخی اظهارنظرها مبنی بر پایان گرانی‌ها، ادامه داد: مطالبی که در روزنامه دولتی ایران مطرح می‌شود با چیزی که مردم لمس می‌کنند، بسیار متفاوت و خلاف واقعیت است.

مردم به مطالب خلاف واقع می‌خندند
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ها و مسئولان باید واقعیت‌ها را بیان کنند، افزود: در این شرایط وقتی مردم مطالب این رسانه‌ها را مشاهده می‌کنند به آن‌ها میخندند.
به طور مثال کالایی لبنیاتی که با قیمت هزار تومان عرضه می‌شده به هزار و ۷۰۰ رسیده و در روزهای اخیر با ۲۰۰ تومان کاهش به هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته و در واقع این کالا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است
وی ادامه داد: وقتی این گرانی‌ها بررسی می‌شود در می یابیم که به طور مثال کالایی لبنیاتی که با قیمت هزار تومان عرضه می‌شده به هزار و ۷۰۰ رسیده و در روزهای اخیر با ۲۰۰ تومان کاهش به هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته و در واقع این کالا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است نه کاهش قیمت.
موسوی لارگانی اینگونه تبلیغاتی برخورد کردن با بازار را غیر منطقی خواند و گفت: اینگونه برخورد کردن با اقتصاد موجب توقف گرانی‌ها نمی‌شود و فایده‌ای برای اقتصاد کشور ندارد.
این عضو فراکسیون روحانیون مجلس هشتم از دیگر مطلب خلاف واقع روزنامه دولتی ایران انتقاد و تصریح کرد: اینکه نماینده‌ای در طول دوران خدمت خود برای تأمین مسکن مبلغی را به صورت وام دریافت کند نه خلاف قانون است و نه خلاف شرع؛ خود بنده در روستا زندگی می‌کنم که اگر خانه‌ام را هم به فروش  برسانم نمی‌توانم حتی ۵ متر زمین در تهران تهیه کنم لذا تخصیص وام به نمایندگان برای تهیه مسکن در تهران ضرورت دارد.
بنده در روستا زندگی می‌کنم که اگر خانه‌ام را هم به فروش  برسانم نمی‌توانم حتی ۵ متر زمین در تهران تهیه کنم لذا تخصیص وام به نمایندگان برای تهیه مسکن در تهران ضرورت دارد
وی ادامه داد: دیگر مطلب چاپ شده در این روزنامه هم که درباره تخصیص بودجه ۷۰۰ میلیونی به هر نماینده بود، کذب محض است چراکه در این مطلب تمام بودجه‌های عمرانی تقسیم بر تعداد نمایندگان شده و عددی به عنوان بودجه هر نماینده اعلام شده؛ طرح اینگونه مسائل کذب در جامعه خلاف مصلحت نظام است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم تأکید کرد: مردم زمانی از گرانی‌ها خلاص می‌شوند که میزان تورم با درآمدهای آنان برابری کند که در شرایط کنونی چنین مسئله‌ای وجود ندارد.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.