برداشت گاز از مخزن ذخیره سازی سراجه قم/ تزریق یک میلیارد و سیصد میلیون متر مکعب” گاز”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی، با اشاره به اینکه مخزن ذخیره سازی “گاز” طبیعی سراجه قم توان فرآورش روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز را دارد گفت: به منظور پشتیبانی از منابع تأمین گاز زمستان، تمهیدات لازم در مجتمع پالایشگاهی و ذخیره سازی گاز طبیعی شهید فهمیده سراجه قم صورت گرفت.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، مسعود سامی وند در بازدید از تاسیسات مجتمع پالایشگاهی و ذخیره سازی گاز طبیعی شهید فهمیده سراجه قم اظهار داشت: بر اساس سیاست های شرکت ملی گاز ایران و به منظور پشتیبانی از منابع تأمین گاز برای زمستان ۹۲  هماهنگی های لازم و تدابیر فنی و عملیاتی برداشت حداکثری ظرفیت تولید گاز در این مجتمع صورت گرفته است.
 
وی افزود: کلیه بخش های ستادی و عملیاتی در شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی آماده می باشند تا  بر اساس برنامه های مدیریت نظارت بر تولید واعلام دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از تاریخ ۹۲/۹/۱ نسبت به ارسال گاز ذخیره شده به خط سراسری اقدام نمایند.
 
بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، تاکنون حدود یک میلیارد و سیصد میلیون متر مکعب “گاز” از دورترین منابع  تولید گاز در کشور و در زمان های مناسب فصول گرم سال به وسیله خطوط لوله سراسری ، انتقال و پس از دریافت  از طریق مجتمع پالایشگاهی و ذخیره سازی گاز طبیعی شهید فهمیده جهت ذخیره سازی به  مخزن سراجه قم تزریق شده است که در سال قبل نیز حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب آن در روزهای سرد زمستان پس از فرآیند عملیات فرآورش جهت مصرف کشور به خط سراسری ارسال گردید.
 
مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی در پایان خاطر نشان کرد، مجتمع پالایشگاهی و ذخیره سازی گاز طبیعی شهید فهمیده سراجه قم با ظرفیت فعلی پالایشی، توان فرآورش روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز را دارد و کادر فنی آن با تمام توان عملیاتی به عنوان پشتوانه ای مطمئن در کنار همکاران شرکت ملی گاز ایران  جهت خدمات رسانی به هموطنان آماده است.

و ی از مردم فهیم ایران در سرتاسر نقاط مختلف کشور تقاضا نمود تا با صرفه جویی و مصرف بهینه خود از گاز طبیعی به خصوص در زمستان شرایط مناسبی را برای خدمت رسانی هر چه بهتر فرزندان ملت در شرکت ملی گاز ایران برای ما فراهم سازند.
 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.