برداشت ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع استان اردبیل

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشت پاییزه سیب زمینی در ۲۰ هزار هکتار از مزارع این استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بالغ بر ۸۰۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع استان اردبیل برداشت و روانه بازار مصرف شود.

برداشت ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع استان اردبیل

به گزارش ممتاز نیوز، غفور آقایی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ابلاغ حدود ۲۲ هزار هکتار برای کشت سیب زمینی طبق الگوی کشت سال جاری، حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان به زیر کشت سیب زمینی پاییزه رفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر لزوم پایش و توصیه‌های فنی مزارع از سوی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: مراقبت‌های زراعی مزارع سیب زمینی شامل مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و همچنین تغذیه به موقع مزارع توسط کودهای شیمیایی و ریزمغذی و کودهای آلی انجام می‌شود.

آقایی یادآورشد: با توجه به شیوع بیماری سفیدک دروغی یا فیتوفترا با توجه شرایط آب و هوایی و بالا بودن رطوبت نسبی و مستعد بودن شرایط برای توسعه این بیماری لزوم مبارزه با قارچ‌کش‌های موثر مثل اکیوشن پرو و سایر سموم موثر بخصوص در حاشیه جنگل در منطقه نمین و اردبیل ضرورت دارد و لازم است ضمن رصد وپایش مزارع نسبت به توصیه های فنی توسط کارشناسان مراکز جهادکشاورزی اقدام اساسی صورت گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآورشد: بیش از ۷۰ درصد از مزارع سیب زمینی استان به روش‌های آبیاری تحت فشار با نوار تیپ انجام می‌شود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.