بررسی آماری پروژه‌های دهه فجر استان بوشهر/ افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۳۶ پروژه با ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/بررسی آماری پروژه‌های دهه فجر استان بوشهرنشان می‌دهد که ۱۹۷ پروژه در استان بوشهر با یک هزار میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال اعتبار افتتاح می‌شود و ۱۳۹ پروژه با اعتبار ۲۹۵ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش ممتاز؛ دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای انعکاس مناسب دستاوردهای انقلاب اسلامی است که افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های مختلف را می‌توان به عنوان بخشی از کارهای مهم در این زمینه یاد کرد.

هر ساله در ایام دهه مبارک فجر علاوه بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ابی و ورزشی و . . . شاهد برگزاری مراسمات متعدد افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف کشور هستیم که در استان بوشهر نیز برنامه‌های بسیاری بدین منظور اجرا می‌شود.

در سال جاری نیز پروژه‌های متعددی در استان بوشهر اماده افتتاح و کلنگ‌زنی است که این پروژه‌های در بخش‌های مختلف در شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای استان اجرا می‌شوند و اجرای آنها و بهره‌برداری از ان نقش بسیار مهمی در توسعه این مناطق خواهد داشت.

بررسی آماری پروژه‌های دهه فجر استان بوشهرنشان می‌دهد که ۱۹۷ پروژه در استان بوشهر با اعتبار یک هزار میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال اعتبار افتتاح می‌شود و ۱۳۹ پروژه با اعتبار ۲۹۵ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.

افتتاح ۱۹۷ پروژه و کلنگ‌زنی ۱۳۹ پروژه در استان بوشهر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اجرای طرح‌های عمرانی سبب می‌شود تا شاهد توسعه هر چه بیشتر استان بوشهر و تلاش داریم تا با اجرای این طرح‌ها در نقاط مختلف استان، زمینه را برای توسعه عادلانه استان فراهم سازیم.

شاپور رستمی از افتتاح ۱۹۷ پروژه عمرانی در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: ۱۸۷ پروژه از محل اعتبارات ملی، استانی و سایر محل‌ها است و ۱۰ پروژه نیز پروژه‌های تولیدی و اقتصادی را شامل می گردد.

 

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دشتستان، بوشهر و دشتی و کنگان به ترتیب دارای بیشتری پروژه قابل افتتاح می باشند، خاطرنشان ساخت: دو پروژه نیز در سطح استانی اجرا شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: این پروژه‌های در بخش‌های مختلف و توسط دستگاه‌های اجرایی استان در شهرها و روستاها اجرا می‌شود که اجرای این طرح‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه و عمران و آبادانی استان بوشهر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین از کلنگ زنی ۳۴ پروژه عمرانی در سطح استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دشتی و عسلویه دارای بیشترین تعداد پروژه در بخش کلنگ‌زنی می باشند.

اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی برای پروژه‌های افتتاحی

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: برای پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در استان بوشهر بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و یا خواهد شد.

رضا عوض‌پور ادامه داد: یک‌هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال برای پروژه‌های قابل افتتاح هزینه شده است که یک‌هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال مربوط به پروژه‌های از محل اعتبارات ملی، استانی و سایر محل‌ها است و ۵۵ میلیارد ریال نیز مربوط به پروژه‌های تولیدی اقتصادی است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: همچنین در دهه فجر امسال ۱۳۹ پروژه عمرانی کلنگ‌زنی می گردد که برای اجرای این طرح‌ها ۲۹۵ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر افزود: در پروژه‌های قابل افتتاح، بیشترین اعتبارات هزینه شده به ترتیب مربوط به شهرستان‌های بوشهر، عسلویه، دشتی، دشتستان و گناوه است.

وی تصریح کرد: با وجود کمبودهایی که در سال‌های اخیر در بخش مالی در سراسر کشور وجود داشت ولی تلاش کردیم تا با تامین اعتبارات مورد نیاز، زمینه را برای اجرای طرح‌های مهم و زیرساختی در استان فراهم سازیم.

بیشترین پروژه‌ها در دشتستان و بوشهر/ کمترین پروژه در دیلم و دیر

در شهرستان دشتستان ۷۲ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۲۸ پروژه با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۱۱۹ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود و ۴۴ پروژه با اعتبار ۱۲۹ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

در شهرستان بوشهر ۶۲ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۳۴ پروژه با اعتبار ۵۶ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود و ۲۸ پروژه با اعتبار ۲۹۶ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

در شهرستان گناوه ۴۲ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۲۵ پروژه با اعتبار ۴۱میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود و ۱۷ پروژه با اعتبار ۱۱۶ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

در شهرستان دشتی ۴۰ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۱۱ پروژه با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود و ۲۹ پروژه با اعتبار ۱۳۵ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

در شهرستان تنگستان ۳۶ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۱۵ پروژه با اعتبار ۵۸ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود و ۲۱ پروژه با اعتبار ۱۰۵ میلیارد و هشت میلیون ریال افتتاح می‌شود.

در شهرستان عسلویه ۲۴ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۱۱ پروژه با اعتبار ۲۹میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود و ۱۳ پروژه با اعتبار ۱۴۱ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

در شهرستان کنگان ۲۳پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۵ پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود و ۱۸ پروژه با اعتبار ۱۱۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

در شهرستان جم ۱۵ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۶ پروژه با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۱۳۱ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود و ۹ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

در شهرستان دیلم ۱۱ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۲ پروژه با اعتبار ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود و ۹ پروژه با اعتبار ۶۴ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

در شهرستان دیر ۹ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۲ پروژه با اعتبار ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود و ۷ پروژه با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۷۴۲میلیون ریال افتتاح می‌شود.

افتتاح بیشترین پروژه‌های در بخش انرژی و امور زیربنایی

اگر فصول مختلف اجرای پروژه‌های دهه مبارک فجر در استان بوشهر را بررسی کنیم خواهیم دید که بیشترین تعداد پروژه‌های قابل افتتاح استان مربوط به فصل انرژی و امور زیربنایی است و پس از ان نیز مربوط به فصل عمران شهری است.

همچنین در بخش آب دو پروژه، در بخش فرهنگی و آموزشی ۲۰ پروژه، در بخش عمران روستایی۱۸ پروژه، در بخش بهداشتی و درمانی هشت پروژه، در بخش صنعت و معدن ۱۰ پروژه، در بخش مسکن و ساختمان دو پروژه، در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و شیلات ۱۶پروژه، در بخش ورزشی شش پروژه و در بخش سایر ۲۴ پروژه اجرا می‌شود.

پروژه‌های مختلفی نیز توسط دستگاه‌های اجرایی استان کلنگ‌زنی می‌شود که تعداد پروژه مربوط به برق است که ۷۴ پروژه دارد، ۱۷ پروژه توسط بنیاد شهید اجرا می‌شود و هفت پروژه نیز توسط راه و شهرسازی کانگ‌زنی می‌شود.

آبفا، بنیاد مسکن، شهرداری جم، شهرداری نخل تقی، دهیاری‌ها و منابع طبیعی هر یک چهار پروژه کلنگ‌زنی می‌کنند و سه پروژه توسط شهرداری آباد کلنگ‌زنی می‌شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.