بررسی مشکلات پیمانکاران و راه‌های توسعه نظام پیمانکاری

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/اعضای انجمن صنفی پیمانکاران استان تهران امروز طی نشستی مشکلات فنی، مالی و حقوقی این بخش را بررسی و به منظور توسعه نظام پیمانکاری در عمران و شهرسازی راهکارهایی مطرح کردند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) علی‌آبادی – رییس انجمن صنفی پیمانکاران استان تهران – امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر راه اندازی مرکز ملی توسعه مشارکت اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ پیمانکاری وانبوه سازی که قادر به حل مسائل خود نیز باشند بسیار کم می باشند و سایر تشکل‌ها برای حل مشکلات خود در گام‌های بالاتر جهت مشارکت در اجرای پروژه‌های بزرگ و مجامع بین المللی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر می باشند.

به گفته وی توانمندسازی بخش خصوصی از رئوس برنامه‌ها و سیاست‌های کلی کشور است.

علی‌آبادی از برگزاری کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در عمران و شهرسازی خبرداد و گفت: هدف از برگزاری این کنگره را ظرفیت سازی جهت مشارکت‌های عمومی، خصوصی و اجتماعی و بازنگری در ضعف‌های موجود با حضور دست اندرکاران این بخش است.

رییس انجمن صنفی پیمانکاران استان تهران خاطر نشان کرد: این کنگره از طریق مشارکت عمومی، خصوصی و اجتماعی و با استراتژی نوین توسعه کشور با حضور مدیران ارشد بخش خصوصی و دولتی، سرمایه گذاران وشرکت‌های تامین سرمایه و همچنین معرفی پروژه‌های مجتمع اداری، تجاری، گردشگری و مسکونی برگزار می‌شود.

علی‌آبادی همچنین حضور مدیران ارشد بخش دولتی و خصوصی، بانک‌ها و موسسات تامین سرمایه، مشاوران، پیمانکاران، شهرداران و روسای شورای شهر را موثر دانست.

وی افزود: ۱۷۲۴ شرکت پیمانکاری عضو این انجمن می باشند.

در ادامه علیرضا پوراسد بر لزوم بسترهای تازه برای حضور بیشتر بخش خصوصی در ساخت، راه اندازی و بهره برداری از پروژه‌های متنوع زیرساختی تاکید و اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی در کشور به سبب یکپارچه نبودن ارکان تشکیل دهنده آن دچار کمبودهایی بودند که نیاز به برنامه‌ریزی‌های تازه دارند.

دبیر اجرایی کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در عمران و شهرسازی بر مهمترین هدف تشکیل این کنگره به عنوان ظرفیت سازی جهت مشارکت‌های عمومی، خصوصی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: مشارکت پدیده‌ای مدرن برای اجرای پروژه‌ها به منظور توسعه کشور است.

پوراسد بر الزام استفاده از مهندسی قرارداد و روش‌های نوین سرمایه‌گذاری، ایجاد اتاق فکر و آسیب شناسی مشکلات فرا روی پیمانکاران تاکید کرد و گفت: مشکلات فراروی نظام پیمانکاری و آسیب‌های این پروژه‌ها دراین کنگره بررسی می‌شود.

وی ماهیت مشکلات پیمانکاران را فنی، مالی و حقوقی عنوان کرد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Open:

    Kewl you should come up with that. Exlelcent!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.