بررسی پیشنهادات شورای شهر برای بهبود ناوگان حمل و نقل همگانی پایتخت

بررسی پیشنهادات شورای شهر برای بهبود ناوگان حمل و نقل همگانی پایتخت

عصرخودرو : نمایندگان مردم تهران در شورای شهر یک فوریت طرح «پیشنهاد به دولت و مجلس شورای اسلامی جهت توسعه، بهبود و ساماندهی وضعیت ناوگان حمل و نقل همگانی (ون، مینی بوس، میدل باس و اتوبوس)» را تصویب کردند.

به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار ـ رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ـ در جریان چهارصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر، با اشاره به برگزاری جلسات مستمری برای تدوین این طرح پیشنهادی به دولت و مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های دولتی نیز تمایل دارند که پیشنهادات مطرح شده برای بهبود ناوگان حمل و نقل همگانی پایتخت را اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه قوانینی در این رابطه وجود دارد که پیش از این به تصویب مجلس رسیده است، از اعضای شورای شهر درخواست کرد که بایک فوریت این طرح موافقت کنند و گفت: طرح یاد شده به ویژه در شرایطی که پایتخت از آلودگی هوا رنج می‌برد، اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایسنا، هرچند مهدی چمران ـ رییس شورای شهر تهران ـ به این نکته اشاره کرد که از زمان تصویب بودجه دولت گذشته است، اما ابتکار تاکید داشت که این طرح می‌تواند در سال آینده اجرایی شود.

خسرو دانشجو ـ سخنگوی شورای شهر تهران ـ هم پیشنهاد داد که با توجه به مفصل بودن طرح یادشده، بررسی آن به سه ماه آینده موکول شود.

اما چمران تاکید کرد: در شرایطی که دستگاه‌های اجرایی در حال تدوین برنامه‌های سال جاری خود هستند،‌ بهتر است این طرح را هرچه زودتر ارائه دهیم.

به این ترتیب سرانجام اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت طرح «پیشنهاد به دولت و مجلس شورای اسلامی جهت توسعه، بهبود و ساماندهی وضعیت ناوگان حمل و نقل همگانی (ون، مینی بوس، میدل باس و اتوبوس) رای دادند.

به گزارش ایسنا، در صورت تصویب این طرح، به دولت و مجلس پیشنهاد می‌شود که اعتبارات لازم برای توسعه، بهبود و ساماندهی ناوگان حمل و نقل همگانی در دو بخش گازوئیلی و CNG سوز را با توجه به قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و اجرای مرحله دوم این قانون در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی کنند.

همچنین به دولت و مجلس پیشنهاد می‌شود که با توجه به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری اتوبوس‌ها به ویژه اتوبوس‌های گازسوز نسبت به تعدیل نرخ سوخت (گازوئیل، گاز و CNG) و تطابق قیمت گاز CNG با قیمت گاز مصرفی اتوبوس‌های شرکت واحد اقدام کنند.

بر اساس این گزارش پیشنهاداتی همچون نوسازی بیش از هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در پایتخت که بیش از هشت سال عمر دارند، توزیع گازوئیل چند گوگرد برای ون، مینی بوس و اتوبوس و نیز حمایت مالی از نوسازی ۶۵ دستگاه اتوبوس برقی شرکت واحد که بیش از ۱۷ سال عمر دارند از جمله بخشهای این طرح پیشنهادی شورای شهر است که یک فوریت آن امروز به تصویب رسید.

سه شنبه ۲۳ خرداد   ۱۵:۴


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.