برنامه کره‌جنوبی برای تحریم‌های جدید علیه روسیه

سئول در نظر دارد به دلیل جنگ اوکراین تحریم‌های حوزه صادرات به روسیه را تشدید کند.

برنامه کره‌جنوبی برای تحریم‌های جدید علیه روسیه

به گزارش ممتاز نیوز، آمریکا و متحدان اروپایی آن با حماقت خود در گسترش ناتو به مرز‌های روسیه به جنگ اوکراین دامن زدند. آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ با گسترش تحریم‌های غرب علیه روسیه همراه شد، اقدامی که در گام بعد متحدان شرقی آمریکا نیز از آن تبعیت کردند. کره جنوبی یکی از این کشور‌ها بود. 

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مقامات رسمی کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کردند سئول در نظر دارد کنترل بر صادرات به روسیه و بلاروس، متحد نزدیک مسکو را در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین تشدید کند. 

این رسانه می‌افزاید: وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی تایید کرده است که سئول در تجارت کالا‌های استراتژیک خود با روسیه تجدید نظر خواهد کرد. براساس این اقدام، ۶۸۲ قلم کالا شامل تجهیزات سنگین ساخت و ساز، باتری‌های قابل شارژ، قطعات هواپیما و ماشین آلات به لیست کالا‌های ممنوعه جهت صادرات به روسیه و بلاروس اضافه می‌شوند. 

بدین ترتیب، شمار کالا‌هایی که کره جنوبی اقدام به اعمال محدودیت صادرات آن‌ها به روسیه کرده است از ۷۹۸ مورد به یک هزار و ۱۵۹ مورد افزایش می‌یابد. 

برآورد می‌شود اقدامات تازه علیه روسیه از اویل سال ۲۰۲۴ اجرایی شود. 

پیش‌تر ژاپن، نزدیک‌ترین متحد آمریکا در آسیا نیز در همراهی با سیاست‌های واشنگتن اقدام به اعمال طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین کرده بود.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.