برنامه کواکبیان برای رابطه با آمریکا

۱۹اردیبهشت،

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مجلس برنامه‌ای را ارائه دادم که روابط ما و آمریکا طی شش ماه بهبود یابد و اکنون نیز به آن پایبند هستم، البته خط قرمزهای نظام و رهبری باید رعایت شود.

به گزارش ممتازنیوز، مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با فارس در کرمانشاه‌ اظهار داشت: من معتقد هستم که باید کاملا از حقوق هسته‌ای ایران که حق مسلم ما‌ست، دفاع کنیم و آمریکایی‌ها هم چند بار اعتراف کرده‌اند که مسائل هسته‌ای ما صلح‌آمیز و غیرنظامی است.

کواکبیان با تاکید بر اینکه ما به‌ دنبال بمب هسته‌ای نیستیم، ادامه داد: این مذاکرات اخیر صرفا وقت‌ تلف‌ کردن است و برای ما فایده‌ای ندارد و فکر می‌کنم عامل اصلی مشکلات هسته‌ای ما آمریکا‌ست.

به گفته کواکبیان، ما باید بحث‌های جدی‌تری با آمریکا داشته باشیم و با حفظ عزت و مصلحت ریشه خصومت‌ورزی آمریکا را از بین ببریم.

رئیس حزب مردم‌سالاری گفت: من در مجلس هم برنامه‌ای را ارائه دادم که روابط ما و آمریکا طی ۶ ماه بهبود یابد و اکنون نیز به آن پایبند هستم، البته بر این نیز اعتقاد دارم که در این زمینه خط قرمزهای نظام و رهبری باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه باید عرصه‌ای فراهم شود که در شرایط مناسب از موضع بالا با آمریکا مذاکرات مستقیم دوجانبه داشته باشیم، ادامه داد: ۳۰ درصد از تورم امروز به‌دلیل تحریم‌هاست و ۷۰ درصد تورم به سوءمدیریت ارتباط دارد و متاسفانه بحران ارزی کنترل نشده و ۷۰ درصد از ارزش پول پایین آمده است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: رشد نقدینگی از سال ۸۴ تاکنون ۵/۶ برابر شده و وضعیت تولید نامناسب است.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.