برگزاری بیش از ۱۵۰ کرسی درس تفسیر در حوزه علمیه قم

پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت – ۱۲:۰۵:۲۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: بر اساس آماری که در سال ۹۰ از درس‌های تفسیر قرآن در حوزه به دست آمد، بیش از ۱۵۰ حلقه درس تفسیر در حوزه فعال است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین حسینخانی، عصر امروز در مراسم افتتاحیه دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم که در سالن جلسات مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد،‌ با مبارک شمردن فعالیت این دفتر در قم، اظهار داشت:‌ حوزه علمیه، مرکز تولید علم دین است و در زمینه‌های قرآنی و حدیثی نیز درکشور جایی را نداریم که مانند حوزه عمقی وارد شده باشد.
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به این که دانشگاه نیز فعالیت‌های ارزشمندی در آموزش و پژوهش‌های قرآنی انجام داده است، ادامه داد: باید این دو نهاد بزرگ در نظام اسلامی با هم در ارتباط باشند و امید است، دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم، بتواند به عنوان پل ارتباطی عمل کند.
وی با تأکید بر ضرورت آگاهی حوزه و دانشگاه، نسبت به فعالیت‌های یکدیگر، گفت: بسیاری از دانشگاهیان نسبت به فعالیت‌های قرآنی که در حوزه انجام می‌شود، بی اطلاع هستند و همچنین ممکن است حوزویان نیز نسبت به فعالیت‌هایی که در دانشگاه‌ها در این عرصه انجام می‌شود، بی اطلاع‌ باشند، از این رو، لازم است به تقویت ارتباط این دو نهاد در کشور، توجه کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینخانی درباره فعالیت‌های قرآنی و تفسیری در حوزه، اظهار داشت: بر اساس آماری که در سال ۹۰ از درس‌های تفسیر قرآن در حوزه به دست آمد، بیش از ۱۵۰ حلقه درس تفسیر در حوزه فعال است که می‌توان از این ظرفیت برای پاسخ‌دهی به نیازهای دانشگاهیان استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: نیازهایی درمیان دانشگاهیان وجود دارد که می‌توان پاسخ آن را از علمای حوزه کسب نمود. اگر این نیازها به وسیله سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور شناسایی و از سوی دفتر قم، به حوزه منتقل شود، می‌توان آنها را برطرف کرد.
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به وجود خلأهای پژوهشی در عرصه قرآن و حدیث، اظهار داشت: باید با ارائه راهنمایی به مراکز پژوهشی و همچنین طلاب و دانشجویان در انتخاب موضوع پایان‌نامه‌ها، کاستی‌های پژوهشی در این عرصه را برطرف نماییم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینخانی با تأکید بر ضرورت تبادل تجربیات قرآنی میان حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: حوزه تمام تلاش خود را برای ایجاد و تقویت این ارتباط به کار می‌گیرد.
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود،‌ سخنانی درباره شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) ارائه کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۳۱۲۰۵۲۰۸۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.