برگزاری آزمون جدید ادواری صلاحیت حرفه‌ای/ سنجش مهارت در ۳۴۰ حرفه

کوروش پرند در گفتگو با مهر از آغاز ثبت نام اینترنتی سومین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای خبر داد و گفت: ثبت نامها به صورت اینترنتی و هماهنگ کشوری از ۹ تا ۱۹ مهرماه امسال انجام خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برای ثبت نام این آزمون، دفترچه واحدی طراحی شده که متقاضیان پس از دریافت دفترچه و کارت اعتباری از مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد می توانند در حرفه مورد نظر ثبت نام کنند.

پرند خاطر نشان کرد: سومین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای در ۴۰ حرفه به صورت همسان و هماهنگ کشوری و بیش از ۳۴۰ حرفه غیرمتمرکز در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر؛ ۱۹ آبان ماه به صورت همزمان در ۳۱ استان و بیش از ۴۵۰ حوزه امتحانی برگزار می شود.

وی هزینه ثبت نام در آزمون های سنجش مهارت رشته های فنی و کشاورزی را ۱۵۰هزار ریال و برای رشته های خدماتی ۱۰۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: متقاضیان هیچ وجه دیگری را برای شرکت در آزمون نمی پردازند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه در خصوص اهداف برگزاری آزمون های سنجش مهارت گفت: برگزاری سراسری آزمون های سنجش مهارت با اهداف ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت، اعتباربخشی به تجارب فنی و حرفه ای افراد، اطلاع رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت رسانی به مخاطبان اجرایی می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اظهار داشت: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان باید پس از ثبت نام در آزمون طبق جدول شماره یک دفترچه ثبت نامی با درج کد رهگیری و کد ملی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

به گفته وی، پس از آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بر اساس برنامه زمان بندی مندرج در جدول شماره یک، برای شرکت در آزمون عملی به حوزه های تعیین شده مراجعه نمایند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.