برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پر خطر سازمان زندانها

هشتمین جلسه ستاد پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پر خطر سازمان زندانها برگزار و ۲۶ مصوبه برای اداره کل زندانهای استان تهران تصویب شد.

به گزارش ایسنا، راهرو خواجه – معاون اداره کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندانها – با اعلام این مطلب گفت که این مصوبات در جهت تقویت فعالیتهای استان در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب بوده است.

وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر از ابتدای سال تا کنون ۸ جلسه با حضور ادارات کل زندانهای گیلان، هرمزگان، بوشهر، لرستان، زنجان، البرز، آذربایجان شرقی و تهران برگزار کرده است، تصریح کرد: ۲۰۶ مصوبه ماحصل این جلسات بوده که موضوعات مصوبات به تفکیک عبارتند از بخش بهداشت و درمان ۵۱ مصوبه، بخش دفتر نوسازی و تحول اداری ۳۵ مصوبه، بخش اقدامات تامینی و تربیتی ۳۱ مصوبه، بخش یگان حفاظت ۲۵ مصوبه، بخش فرهنگی و تربیتی ۲۴ مصوبه، بخش اشتغال و حرفه‌آموزی ۱۴ مصوبه، بخش آموزش و پژوهش ۷ مصوبه، بخش حفاظت و اطلاعات ۷ مصوبه، بخش امور اداری ۷ مصوبه و بخش اطلاع‌رسانی ۵ مصوبه. همچنین بیشترین مصوبات مربوط به استان هرمزگان و کمترین مصوبات مربوط به استان گیلان بوده است.

وی افزود: از نکات حائز اهمیت این جلسات احصای نقاط ضعف استان در حوزه‌های مختلف توسط واحدهای ستادی و اعلام آن به استان قبل از حضور در جلسه جهت رفع نواقص و گزارش در جلسه است.

راهرو خواجه جمع‌بندی عملکرد استانها در خصوص ماده ۵۵ آیین‌نامه سازمان و تدوین پرسشنامه نظم و امنیت پایدار در زندانها را از دیگر اقدامات این ستاد اعلام کرد.

وی در پایان با اشاره به بازدید گروههای اعزامی ستاد به زندانها گفت: گروه تخصصی ستاد پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندانهای کشور از زندانهای استان آذربایجان غربی در هفته جاری بازدید کرد که با تهیه گزارش بازدید، در جلسات آتی از مدیر کل زندانهای این استان جهت حضور در جلسه ستاد دعوت به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.