برگزاری دومین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی جوانان اروپا

به گزارش ایرنا، مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی جوانان زیر ۲۰ سال اروپا با حضور ۸۰ ورزشکار از ۱۰ کشور جمهوری آذربایجان، اوکراین، استونی، بلاروس، دانمارک، روسیه، لیتوانی، لتونی،‌ لهستان و فنلاند به صورت همزمان با پنجمین دوره مسابقات فدراسیون بین المللی ورزش های همگانی از روز ۱۲ تیر ماه آغاز می شود و روز ۱۵ تیر ماه با توزیع مدال های سه بخش (تیمی، مهارت های انفرادی و کشتی پهلوانی) خاتمه می یابد.

جمهوری آذربایجان قهرمان و بلاروس میزبان دوره پیش به همراه لیتوانی و اوکراین، مدعیان اصلی این مسابقه ها هستند.

‘سیدامیر حسینی’ دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، توسعه و گسترش ورزش زورخانه ای و آیین آن را در میان جوانان اروپایی، از مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد خواند.

وی افزود: حضور ورزش باستانی ایران در چنین رویداد مهمی که رشته های ورزشی متنوعی از کشورهای مختلف جهان در آن حضور دارند، فرصت مغتنمی است که باید از آن بهره برد.

‘گیتس ویلیتا’ رییس کنفدراسیون ورزش زورخانه ای اروپا نیز گفت: پنجمین دوره مسابقات جهانی ورزش های همگانی با مشارکت بیش از ۸۰۰ ورزشکار در ۲۸ رشته ورزشی در شولای و پلانگا برگزار می شود و به رغم درخواست های متعدد برای حضور دیگر رشته های ورزشی، پیگیری های فدراسیون بین المللی و کنفدراسیون اروپایی و همکاری فدراسیون بین المللی ورزش همگانی، ورزش زورخانه ای در این مسابقات حضور یافت.

بر اساس آیین نامه فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، تمامی متولدین بین سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ میلادی می توانند در دومین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی جوانان اروپا شرکت کنند.

بر این اساس، وزن میل ۳ کیلو، میلِ بازی ۱٫۵ کیلو، سنگ ۱۵ کیلو (جفت ۳۰ کیلو) و کباده ۱۲ کیلوگرم است.

رقابت های کشتی پهلوانی نیز در پنج وزن ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم، ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم، ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم، ۸۰ تا ۹۰ کیلوگرم و به اضافه ۹۰ کیلوگرم برگزار می شود.

نخستین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی جوانان اروپا آذر ماه سال ۱۳۸۹ در ورزشگاه دانشگاه پلی تکنیک شهر مینسک پایتخت بلاروس برگزار شده بود.

کشور سه میلیون و پانصد هزار نفری لیتوانی، بزرگترین و جنوبی ‌ترین کشور در میان سه جمهوری حوزه بالتیک در اروپاست که همانند همسایگانش پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در اوایل دهه ۹۰ میلادی تشکیل شد.

لیتوانی از شمال با لتونی، از جنوب شرقی با بلاروس و از جنوب غربی با لهستان و روسیه همسایه است.

در غرب این کشور، دریای بالتیک قرار دارد.

ورزشی. ** ۱۳۴۶ **‌ ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۹۹۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.