برگزاری کنسرت ˝الکساندر ملنیکوف˝ با پیانوی شخصی موتزارت

۲۱ آبان ،

کنسرت تک‌نوازی ˝الکساندر ملنیکوف˝، پیانیست مطرح روس با پیانوی شخصی ˝ولفانگ آمادئوس موتزارت˝ و در زیرزمین منزل شخصی این موسیقیدان شهیر، در شهر وین برگزار شد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، نواختن با پیانوی شخصی موتزارت، افتخاری است که شاید برای همه موسیقیدان‌ها در طول فعالیت هنری‌شان ممکن نشود، اما “الکساندر ملنیکوف”، پیانیست برجسته و مطرح روس از جمله معدود نوازندگانی است که این افتخار نصیبش شد و توانست کنسرتی هم با این پیانو برگزار کند.

بنابر این گزارش تفسیری، این پیانو که پس از ۲۰۰ سال آنهم به صورت موقتی به منزل موتسارت در مرکز شهر وین پایتخت اتریش منتقل شده، توسط استاد پیانوسازی قرن هیجدهم “آنتون والتر” ساخته شده و موتسارت تقریبا همه اجراها و تمرین‌های ده سال آخر حیاتش را با این پیانو انجام می‌داده است.

در دوران حیات موتسارت این ساز الهام‌بخش او برای نوشتن بیش از ۵۰ قطعه موسیقی بوده و علاقه‌مندان موسیقی قرن هجدهم در وین را به شدت تحت تاثیر قرار می‌داده است.

به نوشته یورونیوز، محل این کنسرت که در واقع در زیرزمین خانه موتزارت برگزار شد، از نظر آکوستیکی مطلوب بود، اما مشکل اصلی ظرفیت محدود و ۱۵۰ نفری سالن و جا دادن علاقه‌مندان بی‌شماری بود که از سراسر دنیا برای تماشای این کنسرت و پیانوی شخصی موتسارت آمده بودند.

گفتنی است، این پیانو قرار است در آینده‌ای نزدیک به موزه سالزبورگ منتقل شود.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.