بنتلی ساخت مدل شاسی‌بلند را تایید کرد

۱۲ تیرماه ۱۳،

بنتلی ساخت مدل شاسی‌بلند را تایید کرد

Bookmark and Share

بنتلی بالاخره رسما تأیید کرد که مدل شاسی‌بلند در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه می‌شود و برخلاف حدس و گمان‌ها این خودرو را در کارخانه‌اش در بریتانیا خواهد ساخت. 

پیش از این گفته می‌شد این مدل تازه که شاسی‌اش با پورشه کاین، آئودی کیو۷ و فولکس‌واگن تورگ مشترک است ممکن است در کارخانه‌ای در براتیسلاوا در اسلواکی و در کنار دیگر شاسی‌بلند‌های گروه‌ فولکس‌واگن ساخته شود اما کارخانه انگلیسی می‌گوید ۸۰۰ میلیون دلار برای تجهیز خط تولید مدل تازه در کارخانه‌اش سرمایه‌گذاری می‌کند و با ساخت این خودرو هزار شغل تازه ایجاد خواهد کرد. 

بنتلی در نمایشگاه ژنو در سال ۲۰۱۲ با رونمایی از کانسپت EXP 9 F علاقه‌اش به ساخت یک مدل بیابانی را نشان داد. {+} اما استقبال از این کانسپت چندان خوب نبود. بنتلی با آوردن لوک دنکرولک، طراح پیشین لامبورگینی به او ماموریت داد تا تغییراتی در این خودرو ایجاد کند {+} و به نظر می‌رسد مدل نهایی تفاوت بسیاری با کانسپتی داشته باشد که سال قبل نمایش داده شد. 

بنتلی ساخت مدل شاسی‌بلند را تایید کرد

عدم استقبال از کانسپت بر امید بنتلی به فروش بالای این مدل تاثیری نداشته است. مدیران کارخانه می‌گویند دو هزار نفر بدون اینکه بدانند مدل نهایی چه شکلی است برای خرید آن اعلام آمادگی کرده‌اند. 

آنچه از شایعات و طرح‌هایی که تاکنون انتشار یافته برمی‌آید، بنتلی بیابانی در طرح تازه خود به پورشه کاین شبیه شده است و علاوه بر شاسی، نسبت‌های این خودرو هم با مدل بیابانی پورشه یکی است. 

بنتلی ساخت مدل شاسی‌بلند را تایید کرد

بنتلی امیدوار است بتواند سالانه تا چهار هزار دستگاه از این خودرو بفروشد و می‌گوید محصول نهایی از نظر مدرن‌بودن و لوکس‌بدون یک بنتلی واقعی است و از نظر قیمت با رنج‌روور‌های گران رقابت‌ می‌کند. به این ترتیب باید منتظر قیمتی بیشر از ۱۲۵ هزار پوند برای این خودرو بود. 

بنتلی سال قبل هشت هزار و ۵۱۰ دستگاه خودرو فروخت و اعلام کرد هدفش افزایش فروش به ۱۵ هزار دستگاه تا سال ۲۰۱۸ است. بدون شک این خودروی شاسی بلند بیشتر بار این افزایش فروش را بر دوش خواهد کشید. 

برچسب ها : بنتلی | شاسی بلند | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۸/۰۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.