بهترین راه برای کاهش عوارض پوستی را بدانید

شنبه ۱۳ خرداد – ۰۲:۵۴:۳۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

یک متخصص پوست:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  یک متخصص پوست مو گفت: با توجه به مضرات زودرس و دیررس شناخته شده تابش مستقیم آفتاب، استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب عوارض پوستی را کاهش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،عباس هادی‌پور ضمن بیان این مطلب گفت: تابش نور خورشید به پوست بدن می‌تواند عوارضی برجای بگذارد که از عوارض زودرس آن می‌توان به آفتاب سوختگی، التهاب، سیاه شدن پوست و از عوارض دیر رس آن می‌توان به سرطان پوست اشاره کرد.
وی اضافه‌کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند از تأثیرات مضر آفتاب جلوگیری کند استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب با پوست بدن است و افرادی که دچار ناراحتی‌های پوستی هستند بهتر است قبل از استفاده از این محصولات با پزشک مشورت کنند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بالا بودن عامل محافظتی آفتاب (SPF)کرم‌های ضدآفتاب با مرغوبیت محصول ارتباطی ندارد و به این نکته باید توجه داشت که  محافظت بین دو محصول با  SPF 30 و ۹۰ سه برابر نبوده و تنها بین ۵/۰ تا ۵/۱ درصد اختلاف دارد و برای آب و هوای ایران کرم ضدآفتاب با SPF 30 به بالا مناسب است.
این متخصص با اشاره به افزایش کک و مک در اثر تابش آفتاب، گفت: یکی از عوارض تابش آفتاب، افزایش رنگدانه‌های پوست است به ویژه در افرادی که کک و مک و یا استعداد بروز این عارضه را دارند و استفاده از کرم ضد آفتاب تا حد زیادی از افزایش و یا بروز این عارضه در این افراد جلوگیری می‌کند.
وی اضافه‌کرد: در صورت بروز آفتاب سوختگی در مرحله اول می‌توان با مراجعه به داروخانه‌ از مواد ضد التهاب که به عنوان محافظ بعد از آفتاب شناخته می‌شوند استفاده کنند و در صورت ادامه دار شدن التهاب، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.
 دکتر هادی‌پور درباره منع مصرف کرم‌های ضدآفتاب، گفت: استفاده از کرم ضدآفتاب بر روی زخم توصیه نمی‌شود و همه ضد آفتاب‌ها مناسب برای استفاده در اطراف چشم نیستند و افرادی نیز که پوست جوشی دارند باید از کرم‌های ضدآفتاب فاقد چربی که مخصوص این گونه پوست‌هاست استفاده کنند و برای استفاده از ضدآفتاب‌ها بر روی جای زخم و جای جوش بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.
این متخصص پوست مو و زیبایی خاطر نشان‌کرد: زیر کرم‌های ضد آفتاب می‌توان از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کرد ولی برای جلوگیری از شکسته نشدن فیلتر شیمیایی که کرم ضدآفتاب بر روی پوست ایجاد می‌کند بهتر است از مواد آریشی بر روی این محصولات استفاده نشود و در صورت نیاز از کرم‌های ضدآفتاب آرایشی استفاده شود که در ترکیب خود مواد آرایشی همراه دارند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد استفاده از این محصولات برای کودکان، گفت: برای کودکان بالای دو سال می‌توان از ضدآفتاب مخصوص کودکان استفاده کرد و برای اطفال زیر ۲ سال استفاده از این محصولات توصیه نمی‌شود.
وی تصریح‌کرد: استفاده از کرم ضدآفتاب به معنای محافظت کامل پوست در برابر تابش آفتاب نیست و قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم در حمام‌های آفتاب می‌تواند عوارض زودرس یا دیررس پوستی را به همراه داشته باشد.
این پزشک متخصص در پایان تصریح‌کرد: به افرادی که شغلشان در محیط‌های باز و در برابر تابش آفتاب است به ویژه کشاورزان، ملوانان، مهندسین، صنعتگران و کارگران ساختمانی توصیه می‌شود از کرم ضدآفتاب، کلاه، عینک و هر وسیله دیگری که موجب محافظت از تابش مستقیم آفتاب به پوستشان می‌شود استفاده کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۴۵۴۳۳۴۶۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.