بهره‌گیری از دارویی جدید برای iبهبود بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

استفاده از یک دارو در مدل حیوانی، امید جدیدی جهت iبهبود زوال عقل در بیماری آلزایمر و پارکینسون ایجاد کرد.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از نشریه ساینس دیلی محققان کنفرانس توسعه تحقیقات بازسازی سلول‌های عصبی در سان‌فرانسیسکو نقش ترکیب تحقیقاتی ۴۲۰۴× IR را جهت کاهش زوال شناختی در مدلی از موش‌های آزمایشگاهی مبتلا iبه آلزایمر نشان داده‌اند.

نتایج حاصل از این گزارش تفسیری افزود: استفاده از این دارو در موش‌های آزمایشگاهی تحت درمان، با پیشگیری از رسوبات پلاک مرتبط با زوال شناختی توانست سبب تضعیف بیماری آلزایمر شود و همچنین مانع از ایجاد واکنش‌های نئوروپاتولوژیکی درگیر با فرآیند پردازش پروتئین غیرطبیعی تاو که در وقوع گونه‌ای از بیماری پارکینسون مرتبط با زوال عقلی دخالت دارد شد.

براساس این گزارش تفسیری، محققان افزودند:  ۴۲۰۴× IR یک آگونیست رتینوئید X است iبه این معنی که موافق آن بوده و سبب تحریک گیرنده‌های رتینوئیدی در مغز شده و سایر آگونیست‌های R  x R  نیز پتانسیل بالقوه‌ای در کاهش و بازگرداندن کاستی‌های پاتولوژی و شناختی در بیماران مبتلا iبه آلزایمر محسوب می‌شوند.

به گفته محققان این پژوهش، بیماری آلزایمر در حال حاضر بیش از ۵ میلیون آمریکایی را مبتلا کرده و طبق داده‌های iبه دست آمده از انجمن آلزایمر این رقم می‌تواند تا سال ۲۰۵۰، سه برابر شده و بر بیش از ۱۶ میلیون آمریکایی تأثیر گذارد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.