مبارزه با آلزایمر با کشف نوع جدیدی از آنتی‌بادی‌ها

نوع جدیدی از آنتی‌بادی‌ها در نژادی از شترها، برای مبارزه با بیماری آلزایمر به تازگی کشف شد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه فاسب گروهی از محققان با انجام تحقیقات خود موفق به کشف نوع جدیدی از آنتی‌بادی در گونه‌ای از لاما (شتر  بی‌کوهان آمریکای جنوبی) به نام شتر آلپاکا شدند که قادر است از سد خونی مغز عبور کرده و با نفوذ به بافت آن منجر به بهبود دارو رسانی به مغز شود.

براساس این گزارش محققان افزودند این آنتی‌بادی تحت شرایط فیزیولوژیکی طبیعی و بدون تغییر شیمیایی می‌تواند با موفقیت وارد بافت مغز شود و در رسیدن به یک هدف خاص که در این مطالعه، آستروسیت‌ها هستند، منتشر شود.

به گفته محققان مطالعه اخیر با کشف این آنتی‌بادی، راه‌حل‌های ابتکاری جدیدی را برای درمان بیماری‌های مقاوم مانند آلزایمر و یا تومورهای مغزی ارائه می‌دهد و امید است این رویکرد درمانی، ابزار مفیدی در عبور از سد خونی مغز برای مقاصد تشخیصی و درمانی این قبیل بیماری‌ها باشد.

گفتنی است آستدوسیت‌ها یکی از سلول‌های غیرعصبی سیستم اعصاب مرکزی هستند که واکنش‌های تحلیل برنده سلول‌های مغزی مانند آلزایمر، پارکینسون و غیره گزارش شده است و در بسیاری از موارد ارتباط متقابل نادرست بین آستروسیت‌ها و نورون‌ها سبب بروز این اختلالات عصبی شده است. / ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.