به‌روزرسانی خودکار تمامی نرم‌افزارها

جام جم آنلاین: در عصر فناوری اطلاعات، به‌روز بودن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به‌روز بودن دانش و اطلاعات کاربران، سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، سیستم‌های ‌عامل‌ و… از جمله مواردی است که کاربران ‌باید به آنها توجه داشته باشند.

در این میان به‌روز بودن نرم‌افزارها برای بسیاری از کاربران از اهمیت بیشتری برخوردار است.

همان‌طور که می‌دانید نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز ابزاری برای بروزرسانی نرم‌افزارهای داخلی سیستم‌عامل و نصب وصله‌های امنیتی دارد که به شما این امکان را می‌دهد بدون دردسر و بی‌نیاز از یافتن بخش‌های نیازمند به به‌روزرسانی، آنها را روزآمد کرده و حفره‌های امنیتی موجود در سیستم‌عامل را نیز مسدود کنید.

این قابلیت در برخی نرم‌افزارهای مشهور همچون مرورگرها، مجموعه نرم‌افزارهای Adobe و برخی دیگر از نرم‌افزارهای کاربردی نیز مشاهده می‌شود.

اما در بسیاری از نرم‌افزارها قابلیت به‌روزرسانی خودکار مشاهده نمی‌شود و پشتیبانی نکردن از این قابلیت موجب می‌شود تا در مواردی امنیت رایانه شما به‌طور کامل به‌ خطر بیفتد.

برخی کاربران به‌روزرسانی نرم‌افزارها را فقط به‌منظور استفاده از امکاناتی که در نسخه‌های جدید آنها طراحی می‌شود، ‌انجام می‌دهند؛ در صورتی که در بسیاری از نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده از نرم‌افزارها، ممکن است تعداد زیادی باگ امنیتی رفع شده باشد یا مشکلاتی که موجب ناپایداری و کاهش سرعت و عملکرد مفید سیستم‌عامل بوده، اصلاح شده باشد که این موارد بیش از اضافه شدن چند قابلیت یا ابزار جدید به آن برنامه دارای اهمیت است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

همان‌طور که گفتیم نرم‌افزارهای مختلفی از قابلیت به‌روزرسانی خودکار پشتیبانی می‌کند و به کمک این قابلیت می‌توانید براحتی آنها را به‌روز کنید.

اما نرم‌افزارهای بسیاری نیز وجود دارد که از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و جستجوی مداوم آنها در سایت‌های سازنده و بررسی آنها برای داشتن نسخه‌های به‌روز کاری بسیار دشوار است، به‌طوری‌که گاهی انجام آن غیرممکن است.

این هفته قصد داریم نرم‌افزاری را به شما معرفی کنیم که شما را قادر می‌کند تمامی نرم‌افزارهای نصب شده در سیستم‌عامل ویندوز را با یک کلیک ساده بررسی کرده و آنهایی را که نیازمند به‌روزرسانی است به‌روز کنید.

همیشه به‌روز باشید

نرم‌افزار قدرتمند Personal Software Inspector که به اختصار PSI نامیده می‌شود به شما این امکان را می‌دهد تا براحتی همه نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل را بررسی و در صورت وجود نسخه‌های به‌روز از هر برنامه، آن‌ را به‌روزرسانی کنید.

استفاده از نرم‌افزار PSI برای کاربران خانگی کاملا رایگان است و پس از دانلود و نصب نرم‌افزار، عملیات بررسی نرم‌افزارهای تاریخ گذشته آغاز می‌شود.

 PSI همه نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل رایانه را بررسی کرده و با مقایسه نسخه‌های نصب شده با بانک اطلاعاتی نسخه‌های به‌روز خود، نرم‌افزارهای نیازمند به‌روزرسانی را جدا کرده و باتوجه به چگونگی پشتیبانی از نرم‌افزارهای یافت شده، گزینه‌های مختلفی اعم از به‌روزرسانی خودکار و دستی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چقدر به‌روز هستید؟

اگر همیشه مرورگر خود را به‌روز می‌کنید و دانلود فایل‌های به‌روزرسان ویندوز را نیز در حالت خودکار قرار داده‌اید و فکر می‌کنید همه چیز در رایانه‌تان به‌روز است،‌بد نیست نگاهی به امتیاز رایانه خود در PSI بیندازید.

نرم‌افزار PSI پس از هربار بررسی نرم‌افزارهای نصب شده در سیستم‌عامل رایانه، امتیازی را به کل سیستم شما اختصاص می‌دهد که مشخص می‌کند چقدر به‌روز هستید و تا چه میزان رایانه شما ایمن و پایدار است.

امتیازی که PSI به رایانه شما می‌دهد بین یک تا ۱۰۰ متغیر است و هرچه امتیاز بیشتری کسب کنید، نشان‌دهنده به‌روز بودن بیشتر نرم‌افزارهای نصب شده، است.

ناشناخته‌ها

PSI بانک اطلاعاتی جامعی دارد و قادر است بسیاری از نرم‌افزارهای شما را مورد بررسی قرار دهد؛ اما باز هم نرم‌افزارهایی وجود دارد که ممکن است PSI قادر به شناسایی و بررسی آنها نباشد.

در این شرایط می‌توانید با استفاده از گزینه Add program و پر کردن اطلاعات مربوط به نرم‌افزار موردنظرتان، آن را در اختیار سازندگان PSI قرار داده و امیدوار باشید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات نرم‌افزار انتخابی شما نیز به بانک اطلاعاتی این نرم‌افزار قدرتمند اضافه شود.

صرف نظر به‌دلخواه شما

گاهی ممکن است برنامه‌هایی وجود داشته باشد که تمایلی به به‌روزرسانی آنها ندارید. اگر چنین نرم‌افزارهایی را نصب کرده‌اید و PSI آن را در فهرست نرم‌افزارهای نیازمند به‌روزرسانی نمایش می‌دهد، می‌توانید با استفاده از گزینه Ignore updates to this program که با کلیک راست روی نام نرم‌افزار نمایش داده می‌شود، نسبت به غیرفعال‌سازی به‌روزرسانی نرم‌افزار مربوط اقدام کنید.

همه چیز را به PSI بسپارید

چنانچه فکر می‌کنید مشاهده نرم‌افزارهای نیازمند به‌روزرسانی و کلیک روی گزینه آپدیت جهت به‌روزرسانی تک‌تک آنها نیز کاری دشوار است و دوست دارید این کار نیز به‌صورت خودکار انجام شود، می‌توانید با فعال‌سازی گزینه به‌روزرسانی خودکار در تنظیمات نرم‌افزار PSI، همه کارها را به آن محول کنید.

با انجام این کار تمام برنامه‌های نیازمند به‌روزرسانی بدون دخالت شما و به‌طور کاملا خودکار از منابع مربوط دانلود و نصب می‌شود و می‌توانید با خیال راحت برای همیشه از به‌روز بودن نرم‌افزارهای خود اطمینان حاصل کنید.

جالب است بدانید که در حال حاضر بیش از سه میلیون کاربر از سراسر جهان در حال استفاده از این نرم‌افزار است که دو میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر آن در قاره‌های اروپا و آمریکای شمالی قرار دارند و بیش از ۱۷۶ هزار کاربر نیز در قاره آسیا هستند.

از این تعداد کاربر در قاره آسیا، کشورهای ژاپن، هند، روسیه و چین به ترتیب ۴۸ هزار، ۲۰ هزار، ۱۹ هزار و ۱۶ هزار کاربر دارند و ایران نیز با ۱۶۰۰ کاربر در رتبه هجدهم از فهرست کاربران این نرم‌افزار قرار گرفته است.

آمار فوق نشان از اهمیت به‌روز بودن نرم‌افزارها در میان کاربران قاره‌های آمریکای شمالی و اروپا دارد و آمار پایین کاربران ایرانی را نیز می‌توان ناشی از فقدان شناخت کاربران از وجود چنین برنامه‌ای دانست.

چنانچه شما هم قصد دارید به جمع کاربران این نرم‌افزار بپیوندید و از امکانات نرم‌افزارهای جدید بهره‌مند شوید و سیستم‌عاملی امن و پایدار را نیز در اختیار داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به لینک زیر آخرین نسخه از این نرم‌افزار قدرتمند را دانلود و از استفاده آن لذت ببرید:(جام جم – ضمیمه کلیک)

ftp:‌/‌‌/‌ftp.secunia.com‌/‌PSISetup.exe

امیر عصاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.