به مصر برنمی‌گردم

جام جم آنلاین: رقیب انتخاباتی محمد مرسی، با تاکید بر این که به دلایل شخصی به مصر بازنمی‌گردد، اظهارداشت که دادستان کل مصر تاکنون به اتهام کشتار مردم وی را احضار نکرده است.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، احمد شفیق، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر و رقیب انتخاباتی محمد مرسی، رئیس‌ جمهوری مصر در تماس تلفنی با برنامه “القاهره الیوم” گفت که دادستانی کل مصر تاکنون با هیچ ابلاغیه رسمی در خصوص کشتار مردم یا هر رخداد دیگری دریافت نکرده است.

وی بر این مساله تاکید کرد: من پنج میلیون دلار برای حمایت از تظاهرات ۲۴ اوت نپرداختم و هر چند که به دلیل مسالمت‌آمیز بودن این تظاهرات با آن همبستگی کامل داشتم؛ اما هیچگاه مردم را دعوت به حضور در آن نکردم و هر چند که خودم در این تظاهرات حضور نداشتم، اما ۱۰ میلیون “احمد شفیق” به جای من در آنجا حضور داشتند.

شفیق افزود: به دلایل شخصی به مصر باز نگشته‌ام، اما در آینده در عرصه سیاسی کشورم فعالیت می‌کنم، چرا که من شخصی نیستم که خود را حبس کنم و به نفع کشور فعالیت نکنم.

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر تاکید کرد: صفوت حجازی و محمد البلتاجی، از رهبران برجسته اخوان المسلمین از طرف خود و نه از سوی اخوان المسلمین علیه من ابلاغیه‌ای ارائه دادند و ادعا کردند که من مسئول کشتار افراد هستم.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.