بیگانه با فضای طنز و کاریکاتور نیستیم/توجیهات مدیرمسئول قابل قبول نیست

این کارشناس رسانه با تاکید بر اینکه این کاریکاتور یکی از مقدس‌ترین ارزش‌های ما را نشانه گرفته است، گفت: دفاع و توجیهات ارائه شده از سوی کاریکاتوریست و مدیرمسئول این روزنامه، برای کسانی که تنها کمی با فضای طنز و هنر آشنایی داشته باشد، قابل قبول نیست.

حمیدرضا مقدم‌فر در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره انتشار کاریکاتوری با مفهوم اهانت به ارزش‌های دفاع مقدس در روزنامه شرق اظهار داشت: اقدام روزنامه شرق در راستای همان اهانت‌هایی است که در خارج از کشور به مقدسات می‌شود، مثل اهانت به مقدسات دینی و پیامبر اسلام که اخیرا صورت گرفته است.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه ماهیت روزنامه شرق روشن است، افزود: این قبیل روزنامه‌ها که همسو با دشمنان بیرون نظام عمل می‌کنند، مصداق “روزنامه‌های زنجیره‌ای” هستند که رهبر معظم انقلاب در سال ۷۸ آنها را پایگاه دشمن دانستند.

وی ادامه داد: این روزنامه‌ها که به صورت رسمی و قانونی فعالیت می‌کنند و اختیارات بسیاری دارند، همسو با رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی،‌ صدای ‌آمریکا و آسوشیتدپرس و … از داخل عمل می‌کنند.

مقدم‌فر گفت: روزنامه شرق پیش از این در موضع‌گیری‌های سیاسی، اقتصادی،‌ اجتماعی و… در راستای سیاه‌نمایی وضعیت کشور و ایجاد یاس و ناامیدی تلاش می‌کرد؛ این بار نیز نوبت به اهانت رسیده‌ است.

این کارشناس رسانه با تاکید بر اینکه کاریکاتور منتشرشده یکی از مقدس‌ترین ارزش‌های ما را نشانه گرفته است، گفت: دفاع و توجیهات ارائه شده از سوی کاریکاتوریست و مدیرمسئول این روزنامه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی همچنین متذکر شد: ما بیگانه با فضای طنز و کاریکاتور نیستیم و با کمی اطلاعات می‌توان متوجه شد این کاریکاتور به مقدسات ما توهین می‌کند.

مقدم‌فر در این‌باره افزود: این موضوع در میان کارگردانان سینما نیز مشاهده شده است؛ درحالی که اهانت به موضوعی، کاملا در اثر تولیدی آنها مشهود  است، ادعا می‌کنند ما نه‌ تنها قصد اهانت نداشته‌ایم بلکه برعکس، به قصد دفاع و حمایت این کار را صورت داده‌ایم!

این کارشناس رسانه در پایان مجددا خاطر نشان کرد: کسانی که کمی با فضای طنز و هنر آشنایی داشته باشد، توجیهات ارائه شده از سوی مسئولان این رسانه را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.