بیشترین عوامل مرگ غیرطبیعی ایرانیان

۲۴م دیماه ،

ممتازنیوز: سازمان پزشکی قانونی از مرگ ۲۷ هزار و ۱۲۸ تن به دلایل غیرطبیعی در هشت ماهه سال جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا، سازمان پزشکی قانونی شمار کشته‌شدگان ناشی از مرگ‌های غیرطبیعی را در هشت ماهه سال‌جاری ۲۷ هزار و ۱۲۸ تن اعلام کرد که از این میان ۵۲ درصد کشته‌شدگان درپی حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

اگرچه بررسی آمارهای اعلام شده از تلفات حوادث رانندگی طی سه‌سال قبل حاکی از کاهش تعداد کشته‌شدگان است، اما همچنان مهم‌ترین سبب مرگ غیرطبیعی ایرانیان را تصادفات رانندگی تشکیل می‌دهد.

بنابراعلام پزشکی قانونی در سال ۸۹، ۲۳ هزار و ۲۴۹ تن و درسال ۹۰، ۲۰ هزار و ۶۸ تن به سبب حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و این رقم در هشت ماهه سال‌جاری به ۱۴ هزار و ۱۲۶ تن رسیده است که بیانگر کاهش ۵٫۸ درصدی تلفات نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

همچنین پس از مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی و تصادفات، مرگ های ناشی از سوءمصرف موادمخدر دومین و مهم‌ترین سبب مرگ های غیرطبیعی است به نحوی که در هشت ماهه امسال مرگ‌های ناشی از سوءمصرف موادمخدر با ۱۷۵۳ مورد، ۶٫۴ درصد مرگ‌های غیرطبیعی را در برگرفته و این در حالی است که مرگ ‌و میر ناشی از سوءمصرف موادمخدر در کشور از سال ۸۴ تاکنون با سیر نزولی مواجه بوده‌ است.‌

از مجموع مرگ‌های غیرطبیعی هشت ماهه امسال، علاوه بر حوادث رانندگی و سوءمصرف موادمخدر، ۱۲۳۶ مورد مربوط به سوختگی، ۹۱۹ مورد مربوط به غرق‌شدگی، ۴۷۳ مورد مربوط به برق‌گرفتگی، ۲۸۵ مورد مربوط به گازگرفتگی و ۸۲۴۶ مورد مربوط به سایر موارد است.

به گزارش ایسنا، در هشت ماهه سال جاری ۴۰ هزار و ۱۹۱ مورد مرگ در مراکز پزشکی قانونی کشور ثبت شده که ۲۷ هزار و ۱۲۸ مورد آن توسط کارشناسان این سازمان، غیرطبیعی تشخیص داده شده است.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.