بیماران مناطق محروم نیم ساعته به مرکز درمانی می رسند / ۳۸ هزار تخت بیمارستانی در دست احداث است

۳۱اردیبهشت،
ممتاز نیوز: با اقدامات خوب دولت های نهم و دهم در بخش سلامت بیماران در محروم ترین مناطق کشور حداکثر نیم تا یک ساعته به مرکز درمانی مجهز می رسند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت های نهم و دهم خدمات بسیار گسترده و خوبی در بخش سلامت انجام پذیرفته است که مهم ترین آن ها رسیدگی به نیازهای مناطق محروم بوده است.

۳۸ هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت است

دکتر سیدحسن امامی رضوی افزود: به عنوان مثال در سه سال قبل ۱۶ هزار تخت بیمارستانی ساخته شده و ۳۸ هزار تخت نیز در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش پزشکی ۱۲۷ پروژه دانشکده ای داشته ایم که ۶۴ پروژه تکمیل شده است.

معاون درمان بیان داشت: ۳ هزار خانه بهداشت ساخته شده و ۱۳۰۰ خانه بهداشت در حال ساخت است. همچنین حدود ۱۳۶۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی احداث شده و ۳۴۰۰ آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه شده است.

وی که در همایش روابط عمومی های دانشگاه های علوم پزشکی کشور سخن می گفت از روابط عمومی خواست این موفقیت ها را انعکاس دهند و گفت: در دولت های نهم و دهم ۱۸۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی ساخته و تحویل شهرها و روستاها شده است.

اعزام سالانه ۱۵۰۰ متخصص به مناطق محروم کشور

وی با اشاره به ساخت و تحویل ۱۲۰۰ خانه پزشکان و ۷۰۰ خانه در دست ساخت، اظها ر داشت: هم اکنون در اکثر مراکز درمانی کشور ۴ متخصص اصلی مقیم داریم و سالانه ۱۵۰۰ متخصص به مناطق محروم می فرستیم و مردم در این مناطق با طی مسافتی در مدت زمان نیم تا یک ساعت به اولین مرکز درمانی مجهز می رسند و کار درمان بیماران خود را انجام می دهند.

وی از روابط عمومی ها خواست برنامه های سالیانه و ماهیانه خود را بر اساس اسناد بالادستی کشور از جمله سند تحولی نظام سلامت تنظیم و بر اساس آن عمل کنند.

راه اندازی وب دا یک اقدام به موقع و موفق

 وی در پایان تاکید کرد: راه اندازی پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دا یک اقدام به موقع و موفق بود و خوب است که همه مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استفاده از این امکان بالقوه ارتباط موثری با مردم و رسانه ها برقرار کنند و خبرها حوزه خود را برای اطلاع رسانی به جامعه در اختیار وب دا قرار دهند.

 

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.