تأثیر بازار اروپا بر قطعه سازان آمریکا

این خبر امروز شنبه ۱۳م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

تأثیر بازار اروپا بر قطعه سازان آمریکا

عصرخودرو : با کاهش تقاضای خودرو در اروپا، تأمین نمایندگان قطعه خودرو در ایالات متحده با کاهش سفارش دست و پنجه نرم می نمایند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از وال استریت ژورنال، قطعه سازان آمریکایی که در طی چند سال گذشته و در طی بهبود فروش خودروسازان آمریکا سودده شده بودند اکنون در اثر بحران اقتصادی در اروپا و کاهش شدید تقاضا برای خودرو دچار شوک مالی شده اند.

شرکت تایر و لاستیک سازی گودییر Goodyear Tire & Rubber در سومین فصل سال یعنی ژوئیه تا آخر سپتامبر به سبب کاهش شدید تقاضا در اروپا با ۳۰ درصد کاهش سود مواجه شد. با ادامه روند این تایرساز در فصل آخر هم با کاهش تولید رو به رو است و ۲۴۰ میلیون دلار به بها های سربار آن خواهد افزود.
بهبود و رونق اقتصادی اروپا در افق نزدیک ملاحظه نمی شود به همین سبب ارزش سهام این تایرسازی هم در همین مدت کوتاه ۱۰ درصد کاهش یافته است.
شرکت آمریکایی تولید محور خودرو American Axle & Manufacturing Holdings علاوه بر کاهش سود در سه ماهه سوم با دو برابر شدن بها ی مواد اولیه نیز رو به رو بود. ارزش سهام این شرکت نیز در همین مدت کوتاه ۱۰ درصد سقوط نموده است.
برخی از تأمین نمایندگان هم می باشند که با وجود بادهای ناموافق به حیات سودده خود ادامه داده اند از جمله شرکت تولید نماینده صندلی خودرو Lear Corp. که در این سه ماهه ۲۱ درصد رشد داشت اما این رشد را در اروپا شاهد نبود بلکه آن را مدیون بازار آمریکای شمالی است. این تأمین نماینده نیز در بازار اروپا با ده درصدکاهش سود مواجه شد.
با ادامه یافتن مشکلات اقتصادی اروپا تعداد بیشتری از تأمین نمایندگان و قطعه سازان به جمع زیان دیدگان اضافه خواهند شد.

شنبه ۱۳ آبان   ۲:۱۰

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.