دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران: اثبات حسن نیت آمریکا با لغو تحریم صنعت خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران: اثبات حسن نیت آمریکا با لغو تحریم صنعت خودرو

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران:
اثبات حسن نیت آمریکا با لغو تحریم صنعت خودرو

ممتازنیوز: دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: دولت آمریکا می‌تواند با لغو تحریم صنعت خودرو حسن نیت خود را ثابت کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، ساسان قربانی، اظهار کرد:‌ امیدواریم که دولت آمریکا با توجه به شرایط مثبت بین‌المللی و برای نشان دادن حسن نیت خود در اولین اقدام عملی تحریم صنعت خودرو را به سرعت لغو کند.
وی با بیان این‌که تحریم صنعت خودرو با امضای شخص رییس‌جمهوری آمریکا صورت گرفته و به سرعت نیز می‌تواند از سوی شخص وی لغو شود، خاطرنشان کرد: تحریم این صنعت اقدامی اشتباه و غیرقابل قبول است زیرا صنعت خودرو هیچ ارتباطی با برنامه هسته‌ای کشور نداشته و تحریم آن با هدف افزایش فشار بر واحدهای صنعتی صورت گرفته است.
دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: با این حال خودروسازان و قطعه‌سازان به طرق مختلف در برابر فشارها مقاومت کرده و به تولید ادامه می‌دهند زیرا معتقدند صنعت نباید مورد سوء استفاده برای اعمال فشار بر کشورها قرار گیرد.
وی افزود: صنعت خودرو و قطعه ایران از پتانسیل‌های بسیار بالایی برای جذب سرمایه‌های خارجی برخوردار است در این زمینه همایشی نیز آذر ماه امسال برای نشان دادن پتانسیل‌های صنعتی کشور برگزار خواهد شد.
قربانی با بیان اینکه بسیاری از خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی خواستار حضور در بازار ایران هستند، تصریح کرد: با این حال تحریم‌های یک جانبه آمریکا مانع از اقدام آن‌ها برای آغاز همکاری مشترک شده است.
وی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده کشور می‌تواند لغو تحریم‌های اقتصادی را به عنوان اولویت‌ خود در مذاکرات مطرح کند. مطمئنا اولین اقدام آمریکا برای نشان دادن حسن نیت خود نیز لغو تحریم‌های اقتصادی به‌ویژه تحریم صنعت خودرو است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.