تئاتری‌ها با ˝دل‌شدگان˝ معاونت هنری ارشاد همراه شدند

اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش هنرآنلاین از ویژه‌برنامه‌های تئاتری ˝دل شدگان˝/

˝دل شدگان˝ ویژه برنامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت معاونان فرهنگی و هنری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور است که در قالب آن مجموعه ای از تولیدات نمایشی به مناسبت ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، دل شدگان ویژه برنامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت معاونان فرهنگی و هنری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور است که در قالب آن مجموعه ای از فعالیت های فرهنگی و هنری بسته به بضاعت و ظرفیت های متنوع هر یک از استان های کشور در بخش های تجسمی، موسیقی و نمایشی به مناسبت ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

اما در این میان بخش نمایشی حضوری پر رنگ داشته که استان‌های بسیاری با اجرای نمایش‌های صحنه و برگزاری مجالس تعزیه و همچنین مراسم‌های آئینی در عملیاتی شدن این طرح مشارکت خوبی داشته اند.

براساس جدول تدوین شده در دفترچه اجرای این طرح که در نشست خبری آن با حضور حمید شاه آبادی در اختیار خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار گرفته است بعضی از استان ها به طور مشخص با اعلام نام نمایشی که برای اجرای این ویژه‌برنامه آن را آماده کرده اند بخش نمایشی “دل‌شدگان” را با رونق خاصی همراه کرده‌اند.

استان تهران از اول تا ۷ مرداد و در آستانه سالروز شهادت حضرت علی(ع) در شهرستان دماوند اقدام به اجرای نمایش “حزن کوفه” خواهد کرد و شهرستان رشتخوار استان خراسان رضوی نیز تئاتر “بوی خاک” را به این مناسبت به روی صحنه خواهد برد.

تعزیه “از معراج تا معراج” از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان بلوچستان در این ایام اجرا خواهد شد و قزوین علاوه بر اجرای چند نمایش خیابانی با موضوع دل‌شدگان، اقدام به اجرای نمایش “مکتبخانه یحیی” خواهد کرد و انجمن تعزیه استان کرمان نیز تعدادی مجلس تعزیه به مناسبت وقایع این ماه اجرا خواهد کرد.

استان کرمانشاه اجرای نمایش خیابانی با عنوان “یادواره قصص” را در برنامه خود دارد و کهکیلویه و بویراحمد تعزیه و مرثیه سرایی ویژه شهادت حضرت علی(ع) را در قالب این ویژه‌برنامه به اجرا خواهد رساند.

استان گلستان علاوه بر اجرای نمایش “وقتی که کوه کوچک می گردد” در تالار فخرالیدن اسعد گرگانی تعزیه امام علی(ع) را نیز در این تالار اجرا خواهد کرد و در استان گیلان نیز نمایشی با موضوع انتظار به روی صحنه خواهد برد.

در استان مازندران نمایش “شهادت” و نمایشی با موضوع نماز و نیایش اجرا خواهد شدو استان هرمزگان نیز ۵ مجلس تعزیه را اجرا خواهد کرد و اما در مهمترین اتفاق نمایشی این ویژه برنامه از ۱۵ رمضان به همت بنیاد رودکی نمایش “شانه‌های خسته” به نویسندگی و کارگردانی سیدجواد هاشمی در تالار وحدت تهران به روی صحنه خواهد رفت.

یادآور می گردد، علاقه مندان برای اطلاع از زمان و مکان دقیق اجرای نمایش های ویژه برنامه “دل‌شدگان” می‌توانند به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خود مراجعه نمایند.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.