تاثیر آلودگی هوا بر سردردهای میگرنی چیست؟

۱۴م دیماه ،

توصیه می گردد اشخاصی که میگرن دارند به ویژه آنهایی که دردشان با درمان کنترل نشده است از تردد در هوای آلوده اجتناب کنند یا ترجیحاً مدت زمان آن را کوتاه کنند.

یک متخصص مغز و اعصاب اعلام کرد: آلودگی هوا با ۲ مکانیسم ایجاد سردرد می‌کند به طوری که آلودگی هوا و مواد سمی موجود در هوا از عوامل ایجاد سردردهای میگرنی می باشند.

یک متخصص مغز و اعصاب اعلام کرد: آلودگی هوا با ۲ مکانیسم ایجاد سردرد می‌کند به طوری که آلودگی هوا و مواد سمی موجود در هوا از عوامل ایجاد سردردهای میگرنی می باشند.

منصوره تقا افزود: پیشنهاد می گردد اشخاصی که میگرن دارند به ویژه آنهایی که دردشان با درمان کنترل نشده است از تردد در هوای آلوده اجتناب کنند یا ترجیحاً مدت زمان آن را کوتاه کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روند تاثیر آلودگی هوا بر سردرد را کاهش فشار اکسیژن در بدن عنوان کرد و افزود: با کاهش اکسیژن در بدن به طور طبیعی اکسیژن کمتری به مغز می‌رسد و فرد دچار سردرد می‌شود و حتی با تغییر مکان و اکسیژن رسانی مطلوب، بازهم زمان لازم است تا سردرد بهبود یابد.

تقا استفاده از ماسک‌های فیلتردار را یکی از راه‌های جلوگیری از سردرد در آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: استفاده از تهویه خودرو، بسته نگه داشتن شیشه‌ها و پنجره‌های خودرو و منازلی که در هوای آلوده قرار دارند می تواند از ورود آلودگی به محیط جلوگیری کند و استفاده از دستگاه‌های اکسیژن ساز در داخل منزل پیشنهاد می گردد.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: اشخاصی که تنگی عروق مغز، فشار خون بالا، دیابت و استعداد سکته مغزی دارند اگر در دراز مدت در معرض ترکیبات اکسیژن مانند دی اکسید کربن و مونواکسیدکربن قرار بگیرند خطر آفرین است.


sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.