تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ; قیمت طلا در هفته پیش رو کاهش خواهد یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

برنامه محرک پولی آمریکا سبب کاهش قیمت طلا می گردد

تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ از سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که نگرانی نسبت به متوقف شدن برنامه محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری فدرال رزرو آمریکا سبب کاهش قیمت طلا در روزهای آینده خواهد شد.

خبراقتصادی:بر اساس این گزارش میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز بار دیگر با کاهش روبرو شده و به کمترین حد خود از سال ۲۰۰۹ میلادی رسیده است. طلا در حال ثبت بدترین عملکرد خود در طول ۳ دهه اخیر است و شرکت های معدنی نیز با زیان و ضرر شدیدی روبرو شده اند. قیمت طلا از دسامبر ۲۰۰۸ تا ژوئن ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۷۰ درصد افزایش یافت و این در حالی بود که فدرال رزرو آمریکا در این مدت بیش از ۲ تریلیون نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده بود.

در تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی ۱۴ نفر کاهش قیمت طلا طی روزهای آینده را پیش بینی کردند. ۹ نفر نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد و ۷ نفر نیز عدم تغییر بهای این فلز را پیش بینی کرده اند.

قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۲۲ درصد کاهش داشته و به مرز ۱۳۰۰ دلار در هر اونس رسیده است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش مجدد تقاضای طلا در بازارهای هند و چین بار دیگر سبب شده تا قیمت این فلز گرانبها به بیش از ۱۳۰۰ دلار افزایش یابد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.