تاسیس شعبه دانشگاه علمی کاربردی در کردستان عراق

۰۱م اسفند ،

33-106.jpg

هیاتی از اقلیم کردستان به سرپرستی مشاور آموزش عالی اول وزیر اقلیم کردستان و مسئولان دانشگاهی و آموزش عالی این کشور وارد ایران شدند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر ارسلان قربانی قائم مقام وزیر علوم در روابط بین‌الملل با بیان اینکه این هیات با رویکرد گسترش همکاری‌های علمی و تبادل دانشجو دوجانبه به ایران آمده بودند، اظهار کرد:‌ هدف از این سفر، ایجاد زمینه برای گسترش همکاری‌ها بین دو کشور ایران و عراق بود و در این راستا آن چیزی که به وزارت علوم مربوط می‌شود چند نکته بود که شامل تاکید بر پذیرش دانشجویان اقلیم کردستان در ایران اعم از تحصیل در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت به صورت بورسیه و غیربورسیه می‌شود.

وی افزود:‌همچنین، قرار شد مسئولان اقلیم کردستان، اولویتهای بومی خود را برای پذیرش دانشجویانشان در ایران به ما اعلام کنند.

به گفته وی، همچنین به سبب سیاست وزارت علوم در گسترش کرسیهای زبان و ادبیات فارسی، مقرر شد کرسیهای زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه صلاح الدین اربیل عراق تجهیز شود.

قربانی ادامه داد:‌از سوی دیگر با توجه به تاکید وزارت علوم بر تاسیس شعب دانشگاههای ایرانی در سایر کشورها، همچنین با عنایت به درخواست اقلیم کردستان، مقرر شد شعبه دانشگاه جامع علمی کاربردی در اقلیم کردستان تاسیس شود.به همین منظور، کمیته علمی آموزشی مشترک بین ایران و کردستان عراق تشکیل می گردد تا این برنامه ها در چارچوبهای مشخص به اجرا در آید.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.